2019. aug 06.

Kawasaki Z 400 teszt. Zorallka.

írta: Misi Mágus
Kawasaki Z 400 teszt. Zorallka.

Most én voltam felűl.

 Régóta motorozom, sokat is megyek, mondjuk azt, hogy tapasztalt vagyok. 1000-es motorom van. De nem tudok kimotorozni egy ezrest. Az én tudásszintem messze van attól, hogy lazán azt csináljak egy ezres motorral amit akarok. Én tisztelem a motoromat, nem félek tőle, de mégis csak egy halálos fegyver, Ő az erősebb. Mintha tigrisem lenne pórázon. Viszont most, a kis 400-as nyergében, nagyon éreztem, hogy én vagyok a főnök, én vagyok felűl. Juhhúúú!!!

Ha Kawasaki, akkor Ivanics, az idén ez az első tesztmotor tőlük. A Z 900-ast szerettem volna, de most ez volt szabad. Persze kicsit fanyalogtam, "400 vazze, még jó hogy nem robogó". De elindulás után, az első lámpánál már tudtam, hogy szórakoztató hétvégém lesz. Nincsen súlya. Na jó van, csak kevés. Teletankolva 167 kiló. És a két henger kitermeli 45 nagyon egészséges ló erejét. Mocskosul megy. De úgy, hogy alig akartam elhinni. És a fék is jó. Hihetetlen mit tud ez a kis bringa. Pár éve volt nálam a Z 300-as, ott a legnagyobb hiba a gyári IRC gumi volt. Ezen viszont Dunlop Sportmax-ok voltak (110X17 elől, 150X17 hátul), olyan finom tapadással, amire a magamfajta öreg róka, csettint a nyelvével.

img_6797.JPG

Annyit rosszalkodtunk. hogy gyónni kellett.

Szombaton, hazafelé bementem a belvárosba, tökéletes városi motor. Keskeny, agilis, nagyon jó fék, a jó gumik miatt mindegy milyen színű az aszfalt. Magasra szerelték a blokkot , gond nélkül ugrottam fel és le a járdáról. A sorok közötti furakodásnál úgy nyílt szét a kocsisor előttem, mintha szirénázva jöttem volna. A full led fényszórónak hála, nagyon büntető a pacek, aki belenézett a tükörbe, az húzódott is le. Én mindig megköszönöm az autósoknak, ha udvariasak, és nem parasztba lábbal, hanem vagy kézzel, vagy vészvillogóval. Led fényszóró van, vészvillogó viszont nincs, érthetetlen spórolás. És még egy negatívum, ez az első Kawa amin csak kresz tartozék a tükör, semmit sem láttam benne, csak a könyökömet.

img_6800_2.JPG

Este nem próbáltam, de nappal nyitja a cipzárt rendesen.

A kuplung a vajnál is puhább, a váltó a Kawasakitól megszokott tökéletes, bár a Honda is tudna ilyet csinálni. A motor hangja alapjáraton, olyan kis aranyos, de fordulaton bitangul jól szól. Vasárnapra rajzoltam egy Cered-Mátra karikát, kíváncsi voltam a kanyarvadász képességére. Megtankoltam 100+ benzinnel, és kezdődhetett a csavargás.

img_6782.JPG

Startra készen. Innen nézve csak a a leömlőn látszik, hogy kicsi a blokk. 

A műszerfal nem nyerne szépségversenyt, de minden fontos információ rajta van. Sebesség, fordulatszám, vízhőfok, üzemanyag, megtett kilométer, időóra és FOKOZATJELZŐ!!!! És jól láthatóan, középen, jó nagy ikon, ez igen. Pontos fogyasztási adatot nem tudok, de olyan kevés, hogy valószínűleg egy hollandnak is megfelelne, pedig azok még a skótoknál is fillérb@szóbbak. Volt végsebesség teszt, a tankra hasalva 165-öt ment!!! 140-ig hasít, aztán onnan már csak lassan futja meg a végét. Nincs rezonancia, vibráció, csak vigyorgás van. Imádtam!!!

img_6786_2.JPG

Kicsit szerencsekerekes, de élhető. Nincsenek programok, felülsz és mész.

A Ceredi szerpentinen szerencsére senki nem járt, nyugodtan bohóckodhattam. A futómű HI-BÁT-LAN. Se hintázás, se pattogás, tökéletesen fordult, és még a lyukakon is úgy ment át, mint egy enduro. Persze a jó gumi is sokat számít, nagyon is, de attól még jó munkát végeztek a japók. A fék ABS-es, szintén csillagos ötös, a váltó meg annyira jó, hogy ilyet talán még soha. (itthon utánaolvastam, csúszókuplungos!!! Egy 400-as!!! Hihetetlen!!!) 

A Siroki ebédnél azért már jó volt leszállni, az ülése nagyon kényelmetlen. Amíg tartott a show észre se vettem, de ahogy unalmasabb szakasz jött, minden bajom volt. Na meg a sztender. Azon látszik legjobban, hogy Tájföldi gyártású motor. Egy vascső, ami olyan hosszú, hogy picit jobbra kel dönteni a motort a kihajtáshoz. Vagy a forgáspont, vagy a szög nem tökéletes. Egyébként stabilan áll rajta, és a méretéből adódóan, egy kisebb atomvillanást biztos túlélne.

img_6807_2.JPG

A lábtartó viszont igényes darab.

Ebéd után jöhetett a Mátra. Nem vagyok egy versenyző alkat, de egyszerűen muszáj volt levadászni a lassabbakat. Ez egy tökéletes szett a Mátra kanyarjaihoz, a súly-lóerő-futómű-fék-váltó-gumik, szinte kényszerítenek a rosszalkodásra. Sokkal szórakoztatóbb, mint egy sok lóerős bringával, ezzel lehet, és kell is játszani a féktávval. Rendesen beszúrt a kanyarokba, és ott persze a seggem se fájt. 

img_6784.JPG

Az öröm forrása.

Mivel van fokozatjelző, mindig a megfelelő sebességben gyorsítottam ki, de ha esetleg mégis elbénáztam, a csúszókuplung miatt, akár a kanyar közepén is visszaválthattam. A vízhőfok egy osztást feljebb ment a forszírozott tempótól, de semmi más nem mutatta, hogy ellenére lenne a kanyarvadászat. Se a fék se a gumi nem fáradt el, és a motor is húzott rendületlenül. Nagyon jó mulatság volt a kis Zorallkával motorozni.

2019-08-05.png

A Mára "réme", előtte egy préda.

Hazafelé a kertek alatt, alsóbbrendű utakon jöttem, és azért van az a a szar út, amikor a kis Kawa futóműve is feladta. De lehet, hogy csak az ülés vékony párnázata miatt éreztem így. (van hozzá gyári extra komfort ülés, érdemes beruházni egybe) 

Jöjjön a végítélet. Legjobban tetszett: a váltó. Legjobban utáltam: a tükrök. Összességében nagyon jó kis moci. Rég szórakoztam ilyen jól. Egy rendesen összerakott, jól motorozható, jól kinéző, bringa, ami 1890000 forintba kerül, ebben a színben. Piros-fekete összeállítással 100 ezerrel olcsóbb! Nem diszkont ár, de remek műszaki tartalom jár hozzá. Ha most lennék kezdő, biztos hogy kiüríteném a malacperselyt érte. A fenntartási költségek viszont már alacsonyak. Baromi keveset fogyaszt. 320 kilométer után, a műszer szerint,még félig volt a tank! A gumicsere se lehet egetverő, a méret miatt. Mivel nem ezzel mész a világ végére, évi egy olajcsere. A kis köbcenti kis biztosítást és adót generál. Vannak hibái, de több a jó a mérleg serpenyőjén, mint a rossz. KÉNE!!! https://www.ivanics.hu/kawasaki/kawasaki-z400

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

galéria:

10cproi190804-162422.JPG

Megy mint a mérgezett egér.

img_6780.JPG

Tökéletes boltba járó. Motoros boltba.

img_6785_2.JPG

Sasszeget utoljára Zsigulin láttam. De fő a biztonság.

img_6779.JPG

Belváros? No problem.

 

 

 

 

Szólj hozzá

Kawasaki Kawasaki Z 400 Kawasaki Ivanics Kawasaki Z 400 teszt