Honda CB 1000 R TESZT. TARTÓSTESZT!!!
Sziasztok.
Pont két éve vettem a Bestiát, 13500 kilométert mentem már vele. Meghibásodás: 0, zero, semmi!!! Számomra A TÖKÉLETES MOTORKERÉKPÁR!!!! Sokat faragtam már rajta, de ki tudja hol lesz a vége.... Menjünk sorban: nagyon jó állapotban vettem 8500 km-el. A hátsó gumit azonnal cseréltem, egyébként semmi hibája nem volt. Első menetben az ülést csináltattam meg a TommoT műhelyben, nagyságrendekkel javult a kényelem.
Az első évben csak egynapos gurulások voltak, de az kiderült hogy a kormány lehetne magasabb egy kicsit. Kapott 15 mm-es LSL kormánykiemelőt, magasabbat nem bírnak el a bowdenek és a fékcsövek. 2014-re több hosszú gurulást terveztem(Szlovénia, Zakopane 2X, Csehország) kellett valamilyen táskarendszer, végül a Kappa félkemény szettje mellett döntöttem, most már nyugodtan mondhatom, bevált. Szlovéniában cseréltem az első gumit 14000 km-nél, 18000-nél a hátsót újra. Bridgestone BT 023 GT van elől hátul, nagyon jól tapad, vízen is szépen fut, a GT jelölés miatt tartósabbnak kell lenniük, egyelőre igaznak tűnik.
Így már nagymértékben nőtt a túraképessége, de nagyobb esőben be tud ázni, mindent nejlonzsákba csomagolok, úgy már szárazak benne a cuccok. Egy kis mágneses tanktáskát használok még, abba pont belefér a defektspray, víz, cigi, fényképezőgép, meg pár apróság. Tankolásnál egy mozdulattal levehető, feltehető. Apropó tankolás, a két év átlaga 7 literes fogyasztás. Néha több, néha kevesebb, mindig "az út és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel" megyek, szóval a 7 literrel elégedett vagyok. Tavaly év végén még kapott egy átalakított gyári kipufogót, de nem volt tökéletes, viszont most a nyáron betettem egy K&N sport levegőszűrőt és most brutál jó lett az összhang! Sokkal nyomatékosabb, alig kell visszaváltani, és mintha kevesebbet is enne. Nagyon pöpec a hangja, nem túl hangos de sokkal "komolyabb", érzetre legalább 10 pacival több van most benne.
Tavasszal kapott két kézvédőt, az eső ellen tettem fel, de szerencsére az idén nem sokszor esett, de ha igen a kesztyűm mindenképpen szárazabb maradt, szóval az is bevált. Van benne ledcsík, pont rímel a gyári helyzetjelző színével. 21000-nél eljött az idő az első fékbetétek cseréjének, gyárit raktam be, tökéletes. A SHOX-nál vettem két tükörszélesítőt, és mostmár lehet látni mi történik mögöttem.
Ja igen tavasszal kapott egy típusspecifikus gyorsváltót, ISTENKIRÁLY, csak ajánlani tudom!! Eddig is nagyon bírtam, de a múlthéten az Euroringen mutatta meg igazán mit ér. Eltűnt a majrécsík végre, megkopott a lábtartó pöcök és a csizmakoptató is, ez már nagyon hiányzott!! Jó buli volt, nem utoljára jártam ott az tuti!!
A hónap végén megy a T 5 a Glocknerre, elvileg minden tökéletes a Bestián, ha visszajöttem pont ideje lesz a következő olajcserének, és kap új gyertyákat is. A lánc még mindig újszerű, kíváncsi vagyok meddig bírja, mondjuk az igaz hogy rendszeresen tisztítom petróleummal, és Motul spray-vel fújom 500 kilométerenként.
Összefoglalva: enyém a világ legjobb motorja, ha valaki ilyen típust akar venni, ne habozzon egy percet sem! Nem sok eladó példány van, aki megvette nem nagyon adja el, ma például mindössze kettőt találtam a hasznaltauto.hu-n.
Ő TÖKÉLETESSÉGE!!!!
Remélem nem tűnik ömlengésnek ez a sok dicséret, hiszen mindenkinek más a kedvence, de szerintem hasonlókat tudnátok írni a saját motorjaitokról.
Sok gondtalan kilométert, sziasztok: a Mágus.