2013. júl 28.

Honda CB 1000 R TESZT.

írta: Misi Mágus
Honda CB 1000 R TESZT.

A BESTIA!!!

Üdv Mindenkinek.

MEGVAN!!!!! MEGVAN A BESTIA!!!!!!  

Na kezdjük az elején. Azt mondtam, hogy a Hornet nem alkalmas nekem hosszú túrákra, kéne egy kényelmesebb motor, amivel egész nap tudok menni anélkül, hogy a végére megnyomorodnék rajta. Meghirdettem, azonnal elvitték én meg elkezdtem keresni az utódot. A CBF 1000 mellett döntöttem, nagy is kényelmes is Honda is! Vadul böngésztem az összes portált, de vagy csak öreg, vagy messze lévő motorok voltak. Aztán megláttam álmaim CBF-jét a Honda Dream-nél. Fehér, 3000 km-t futott, és minden rajta volt amit én is vettem volna rá. Csak drága volt a Drága! Próbáltam alkudni a Komlós Attilánál, de már írták az adásvételit, elkelt! Találtam még egyet Gödöllőn, szintén jól felszerelve(az is drága volt), megbeszéltem egy időpontot az eladóval, gondoltam bepróbálkozom egy komoly alkuval. De az meg meggondolta magát, és egyáltalán nem adta el, le is vette a hirdetést. Szezon van, nincs sok motor fent, ami meg tuti, azt el is viszik azonnal. Na elmentem megnézni egy idősebb vasat, egy luxus autókat árusító telepre, hátha. Azon is minden kívánság extra rajta volt, drága se volt, egye fene egy próbát megér.

Hát tényleg megérte elmenni. Szegény motor az udvar végben ázott-fázott, perzselődött a napon, rémesen nézett ki. De beindult, a hangja a két Akrával bitang volt, ez tagadhatatlan. Velem volt a feleségem is, több szem többet lát. Hát többet is, én magamat nem láttam mikor ráültem, de Ő igen. És kimondta a mindent eldöntő mondatot. Ez NEM a te motorod!!!! Ez NEM te vagy!!!! Szerelmet én sem éreztem a stílus iránt, de az eszem ezt vetette volna velem.

Sokáig nem sírdogáltam, leporoltam egy régi vágyálmot: a CB 1000 R-t!!! Amikor a Hornetet vettem akkor is egy ilyet akartam venni a Dream-ben, de elhanyagolt állapotban volt, plusz többe került volna mint a vadi új 600-as minden extával, névre írva kompletten. Akkor még ledumáltam magam, elég a Hornet, pont úgy jó ahogy van.

DE EZ VALAMI K@RVA JÓÓÓÓ!!!!!!!! Megérte várni Rá!!!! Ugyan ez is majd nyomni fogja a seggemet, fájni fog a derekam, nem egy túrázó alkat, de egyszerűen GYÖNYÖRŰ!!! És nem utolsó sorban az asszonynak is nagyon tetszik. Az pedig fontos, mert ha Ő nem szereti az elronthatja az én örömömet is.

cb1000r 012.jpg     A BESTIA!

Lehet hogy öregszem, de ez rögtön nevet kapott: A Bestia. Vagy: The Very Best of Beast!!! Szerintem illik rá.     Arról már írtam mekkora  szerelem  az MV AGUSTA BRUTALE. Vagyis csak volt!! Ez is  van olyan szép(vagy szebb), és még Honda is!! Ráadásul olasz tervezés és gyártás. Jól sikerült nagyon. Brutale helyett Bestia na!!!!

Fehéret kerestem, de amikor ezt megláttam élőben már el is volt döntve, hogy ez a szín kell nekem. Sikerült megalkudni az eladóval, de nem volt könnyű menet. Ráadásul hitel volt még rajta, megint a Dream segített az üzletben. Ők lerendeztek mindent, rögtön névre is írták, meg feldobtak rá egy új gumit meg egy felnicsíkot.           Egyébként  jól fel volt szerelve: bukógomba, plexi, kevlár hátsó sárvédő, meg rövid rendszámtartó. Az első tulaj is nagyon szerette. Talán még egy kipufogó kéne rá, de minél többet nézem, annál jobban tetszik a gyári is. Mondjuk a biztonság miatt lehet, hogy lecserélem. Hogy halljanak az autósok ha már nem látnak. Meglátom.

Ma hajnalban megvolt az első 200 km-es próbakör, egyedül mert sok volt a dolog mára, a haverok meg ne kelljenek reggel hatkor miattam. Egy jó kis Dunakanyart kanyarítottam, barátkoztunk meg bejárattam az új gumit. Szuper a gép NA!!! A váltó nagyságrendekkel precízebb mint a Horneté volt, de nem is nagyon kell váltani, izomból megold mindent. A fék szuper(ABS), az ülése jobb, a kormány szélesebb, a plexi pedig sokkal jobban véd, mint a régin. Szerencsére a tank vasból van, úgyhogy a táskát rá lehet tenni, defektspray meg víz befér.

És hát azért az 1000 köbcenti nagyon jó dolog. Úgy megy mint egy V 6-os autó. Csendes, nem izgága, stabil, más világ a 600-as után. Bent vagyok a Klubban, az 1000-esek klubjában! Menni kell még vele sokat, de az első benyomás nagyon meggyőző. Minden porcikája kidolgozott, a hátsó kerék olyan szép, hogy ki kéne tenni a 18-as karikát. Nem nagyon tudok mibe belekötni, esetleg a kapcsolókba, a Horneten sokkal felnőttesebb volt. De ezt talán még fel tudom dolgozni valahogy. 

cb1000r 024.jpg      VÁC LEGSZEBB RÉSZE.

Szóval az első nap csupa vigyorgás volt, már most IMÁDOM ! Vár még ránk jó sok, a következő túra vagy Lillafüred lesz, vagy szlovák kanyarvadászat. És megyünk majd "Rhinózni" is. A végére beteszek két képet a régi és az új vasról, a helyszín és a háttér ugyanaz, jól lehet látni a különbségeket.

tankolás 004.jpgcb1000r 018.jpg     MELYIK A SZEBB???

Szerintetek??? Ha van véleményetek írjatok kommentet, jó?!?!

Búcsúzóul Mindenkinek szép és jó motort kívánok, meg szép és jó időt sokáig!!!

Sziasztok: a Mágus.

Szólj hozzá