Kawasaki Versys 1000 2015 teszt
"Baszki ez naggyon jóóóó!!!!!" Oli
Sziasztok.
A motorozás szórakoztató! De a motorozás fárasztó! A Versys nyergében viszont a szórakozáshoz nem társult fáradtság!!!! Nekem nakedesnek ez új!!! Nagyon élveztem minden percét a tesztnek! Nem fáztam, nem fáradtam el, vigyorogtam végig.
Velem még nem fordult elő, hogy negyedikben letiltson alattam egy ezres motor, de most igen! 195-nél tiltott le a vas negyedikben! Észre sem vettem a tempót annyira jó a szélvédelem, hangja sem volt, csak ment, ment és ment. Elképesztően lineáris a gyorsulás, mindkét üzemmódban. De nagyon érezhető a különbség a Low és a Full üzemmódok között. Low-ban lágyan csendesen de intenzíven gyorsul, Full-ban viszont előjön a "vadállat", megváltozik a hangja is a szívó oldalon. A kipufogónak semmilyen hangja nincs, azt le is dobnám róla azonnal.
Izé. Takarja a felnit. A belső sárvédőért viszont pluszpont!
Az üléspozíció az én 180 centimhez tökéletes, a lábtartók lehetnének hátrább egy kicsit, nekem a sportosabb térdszög kényelmesebb. Persze valószínűleg egy egésznapos csapatáshoz ez a tuti beállítás. A kormány jó széles, a tank pont jó a térdeknek, se nem túl nagy, se nem túl kicsi. A kuplung fenomenálisan lágy, egy ujjas. A váltó precíz darab, de az ürest néha keresni kellett. A műszerfal jól látható, nincs túl mélyen, de egy fokozatjelző még ráférhetett volna. Mutat átlagfogyasztást is, és külső hőmérsékletet, még megtehető távot, de nem egyszerre! Váltogatni kell a menüben, de ez a funkció pont nincs a kormányon. A futóműre csak jót tudok mondani, úgy jó ahogy. Van középsztender is, egy kézzel simán felhúztam rá, és így nem kell emelőt venni pluszban! A táskákhoz nem kell külön konzol, beleintegrálták a majrévasba, ez nagyon derék dolog!
Semmi sincs elspórolva, van anyag benne rendesen. Az ülésben talán túl sok is.
Kicsit visszatérek a motorra. Igazi pöcc-röff módra indul, szépen jár és nagyon csendes. A gázkar nagyon finoman működik, semmilyen rántás nem érződik soha. Annyira nyomatékos, hogy néha nem is tudtam hányadikban van a váltó. Megkockáztatom, hogy az ennyire még az XR se finom. Ugyanolyan sírós hangja van gázadásra mint a nagy Z-nek, nekem tetszik. A 120.9 (!!!) lóerő mindenre elég, de valószínűleg egy jó kipu, meg egy sportszűrő rádob még párat, abból nem lehet baj! Full állásban 6000 körül változik meg a hangja, "elkapja gépszíjat" rendesen. Egy napig Olivér tesztelte, egy napig én, azt nem mondom hogy állatkodtunk, de nem is kíméltük, a fogyasztás mégis parádés lett (ha hihetünk a komputernek), 5,4 l !!! Mivel a tank 21 literes, szép hosszú távokat megtehetünk tankolás nélkül. Azért találtam "hibát" is, de ennyi talán belefér.
Csak a szemet bántja, de akkor is!
Ez viszont nagyon igényes részlet!
A két vakdugó helyére jöhet a fokozatjelző, meg a 12 v csatlakozó.
A felszálláshoz jó nagyot kell lépni, meglepő volt. Nekem. Oli meg azt mondta "nahát, milyen alacsony"!! Na ja, Ő a "Kati"-ról ült át, én meg a Bestiáról. Végül is nem gáz, de a 180 centi alattiak csináljanak üléspróbát a szalonban. Feri szerint is alacsony, Ő a Mythos-ról ült rá. Gurultunk egy Nógrádi kanyart, aztán ebéd után egy Szentendre-Lepence-Esztergom-Dobogókő kört, nagyon, vagyis NAGGYON tetszett!!! Könnyen fordul, piszok jól gyorsul, nagyon élveztem! Viszont az első fék elég tré módon működött, normál tempónál rázta a fékkart, mintha ütne a tárcsa.(azt ígérték az Ivanicsnál, utánanéznek) Viszont volt egy necces eset, egy kecske futott ki a 2-es útra, ott belesatuztam mindenbe, és jól lassítottak a fékek. Lábletételnél nekem szokni kellett a lábtartó helyzetét, pont a lábszáramat nyomta a vége, de ez is csak a naked után fura, a többiek nem reklamáltak.
Nem félelmetes, de bambának se mondanám.
Bridgestone gumik voltak fent, nem örültem, de végül is nem volt semmi gond, tették a dolgukat. A kipörgésgátló végig 2-ben volt, nem kellett dolgoznia. A plexi jól eldobta a szelet a mellemről, de rá a sisakomra! Állítgattam le-fel de sehogy se volt tökéletes, kéne rá egy kis toldás. Vagy más formájú sisak.
Elég felnőttes benyomást kelt.
Száz szónak is egy a vége, kéne. Alternatívát a négyhengeresek között csak a z XR jelent. Tetszett az is, voltak hibák, de azért fasza bringa. Viszont alaphangon bő egy millával drágább, felöltöztetve még több. Ezen a vason extraként szerepelt a két doboz, a kézvédők, a bukógombák, és a tankpadok. Merthogy 3 volt rajta. így az ára 4193000 jó magyar forint, de alapból 3.8 alatt van egy kicsivel. Persze tudom, ennyiért már autót is kapni, de ilyen a világ most. Vajon mennyiért áll a gyárkapuban?? Hagyjuk.
És még kesztyűtartója is van.
Az a helyzet, hogy a Versys alapjaimban rengetett meg, mármint hogy lehet ilyen kényelmesen tempót menni, majd piszok jót borogatni a szerpentineken, és a végén a kútra is ritkán kell beállni. Lehet hogy ez lesz a következő motorom??? A Bestián már eljutottam a fejlesztések végére, ha tovább megyek, elrondítom. De nagyon jó volt, hogy nem birkóztam a széllel, esővel, a többiek azért bírják jobban a hosszútávú túrákat, mert kényelmes a motorjuk. Az enyém meg szép. Versys, Versys, megint nem alszom egy darabig...
("lapzárta" után: kíváncsiságból meghirdettem a Bestiát, és rögtön megvették. Jó gazdihoz került, de azért az egyik szemem sír!!! De a másik nevet, én meg megvettem a teszt motort!!!!!!!)
Sziasztok: a Mágus.