2020. máj 11.

KAWASAKI Z 900 2020-as teszt. Az első menet.

írta: Misi Mágus
KAWASAKI Z 900 2020-as teszt. Az első menet.

Tökéletes motor nincs. De ez nagyon közel áll hozzá.

Ilyen sok jóságot, ilyen kevés pénzért, senki más nem ad. Ára: 3349000 forint (a lélektani 3.5 milla alatt). Teljesítménye: 125 lóerő (mindenre elég, vagy még sok is).  Hengerűrtartalom: 949 cm3 (az már majdnem 1000). Súlya: 210 kiló (mindennel feltöltve). Ennyi lóerőt, ennyi köbcentit, és ennyi hengert (négy) a Kawasakin kívül, ilyen kevés pénzért senki más nem ad. És ha eurós ország lennénk, még olcsóbb lenne. A tesztmotort az Ivanics KFT Hajó utcai Kawasaki-Indian-Yamaha szalonja biztosította. Nézz körül náluk:  https://www.ivanics.hu/kawasaki/kawasaki-z900

z_900.jpg

Én is ebben a színben választanám.

 A régi Z 900 teszt valahogy sosem jött össze, pedig többször nekifutottam, de most az új, 2020-as modellt végre kipróbálhattam. Nem vagyok bánatos, mert mindent, ami a régin nem tetszett kijavítottak, de azért hagytak teret a fejlesztés lehetőségének. Csodálkoznék, ha a Kawa nem csinálna egy "R" változatot is ebből a bringából, nagyon jó alap. Örülök hogy a Kawasaki nem állt be a sorba, és még mindig hagyományos módon rögzíti a rendszámot, nem az új divat szerint, a kerék mögötti förmedvényre. Nekem így szép egy motor feneke.

img_8424.JPG

Piszok jól néz ki, de utast ne vigyél. Vagy csak egyszer. 

Sajnos mostanra az árak az egekig emelkednek, így azt kell mondanom, hogy ez a bringa, a tudásához képest korrekt áron van, sőt relatíve olcsó. Nézzük meg, mit kapunk a pénzünkért, kezdjük az elektronikával, mert anélkül már nehéz eladni bármit. Az alapárban benne van egy hercig kis plexi is, ez leginkább a TFT kijelzős műszerfalat védi, ami gyakorlatilag mindent tud, amire egy motorosnak a mindennapokban szüksége lehet, és még jól is néz ki. Napszaktól függetlenül jól látható, az egyik legkívánatosabb része a motornak. A telefonnal párosítva, és a Rideology app letöltése után, a napi randalírozás végeztével otthon, akár egy sör mellett, visszanézhetjük merre, mennyivel, és meddig mentünk. Ugyancsak a műszerfalon tudjuk kiválasztani a három előre megírt program közül az éppen megkívántat. Rain, Road, és Sport között dönthetünk, vagy ha ez is kevés, a Rider módban magunk állíthatjuk be, a kipörgésgátló paramétereket, vagy ki is kapcsolhatjuk azt. A Rain megfelezi az erőt, ám a Road és a Sport között nem nagyon vettem észre különbséget. Ezekhez a bal markolat melletti kapcsolókat, vagy a műszerfal alján lévő két gombot kell nyomkodni. Természetesen van ABS, plusz az elektromos csomagot egy full ledes világítással fejelték meg. 

img_8491.JPG

A bluetooth logo mellé borítékot tett, mikor emailt kaptam. Menő cucc.

Nézzük az optikát, mert egy csajnál is, először a látvány dönt, hogy agysebész-e az majd kiderül az első randin. Nekem nagyon tetszik, simán leszólítanám, vagy maiasan, ráírnék. Szép magasan hordja a fenekét, ettől van igazi vagány kiállása. A zöldre festett váz telitalálat, komoly motornak látszik rögtön. A különböző műanyagokból kicsit sok van, de az összkép harmonikus. A lámpák nagyon bivalyul világítanak, bejön ez a led technika. A túlméretesnek látszó kormányvégsúly szép is, meg hasznos is lehet egy esetleges eldőlésnél. A "szirmos" féktárcsa régi hagyomány a márkánál, jó hogy mernek különbözni a megszokottól. Az egész kiállása erőt sugároz, erre a hasidom és a hátsó sárvédő még rátesz egy lapáttal. A műszerfaltól meg azonnal elaléltam, jól is néz ki, meg jó nagy betűk és számok vannak rajta, ez fontos a szemüveges motorosnak. A blokkból és a kipufogó leömlőkből is sokat mutat, szeretem látni a sok fémet, a hangtompító is a jobbak közül való. Pacekra engem megvett kilóra.

img_e8509_2.JPG

Én valahogy belelátom Batmant ebbe a fejidomba.

Jöhet a műszaki rész. A futómű állítható, és a gyári beállítással tökéletes magyar úthálózat tűrő. Ahol jó az aszfalt, ott brillírozik, ahol meg szar, ott engedékeny. Eger és Lillafüred között nem maradt majrécsík a hátsó gumin, de a Lillafüred-Mályinka közötti szakaszon  -amit betehetnének bármelyik tereprally versenybe-, sem verte le a vesémet. Pályán lehet, hogy kevés, de ott nem próbáltam. A fék igazi klasszikus, nem dual, az első előre, a hátsó hátra hat. A 300-as első tárcsákat, úszó féknyergek szorítják magukhoz, nagyon jó fékhatással, közel a tökéleteshez. A hátsó fékhatással is elégedett voltam, de az ABS szinte mindig dolgozott, vagy túl érzékeny a hangolása, vagy a gyári (2.9-re fújt) Dunlop Sportmax Roadsmart 2 gumi csúszik. Kigyorsításkor is képes volt riszálni magát -a kipörgésgátló dacára-, viszont fordulni meg nagyon tud, érdekes eset. A fékkar -és a kuplung is- állítható, szóval ezeken a frontokon minden rendben van.

img_8505.JPG

Hangony és Zabar között.

A motornak szép hangja van, -a vajpuhán működő- behúzott kuplunggal még csendesebb. A váltó hozza Kawasakitól megszokott finom működést. Nem kellett keresni az ürest, megvolt mindig elsőre, pedig 300 kilométerrel vettem át a tesztmotort. Mindegy mekkora blokk van egy Kawában, a váltó mindig álomszerűen működik. Csúszó kuplung nincs, gázfröccs nélküli visszaváltásnál, megcsóválja a farkát. Elementáris erővel gyorsul, rezonancia semmilyen fordulaton nincs, meg is lepett az első lábtartók gumi borítása. Minden fokozatban úgy tol, hogy egy jó pilótával, nagyobb teljesítményű motorok orrát is kifújná. Úgy gondolom, hogy aki tud, az könnyen egykerekezhet vele. Egy normál előzéshez, hatodikból nem kell visszaváltani, egyébként meg élvezetes a váltogatás, a váltó remek partner hozzá. Gyorsváltóval lenne az igazi kéjmámor, az majd talán az "R" változaton lesz. A fokozatokat mutatja a műszerfal, de nem odanézve néha, simán kapcsoltam volna 7.-et is. Egy 125 lóerős csupaszhoz pedig, kifejezetten barátságos a 6,2 literes átlagfogyasztás. Ez persze képlékeny, egy laza országúti cirkáláskor lehet kevesebb, de ha csak a Mátrában ütjük-verjük, több is. Elég hamar végigpróbáltam az üzemmódokat, a SPORT maradt a nyerő, itt a leglazább a gyeplő, és a legtöbb az örömfaktor. Az üzemmódokat lehet menet közben is módosítani, csak a gázt kell elcsukni hozzá.

img_8486_2.JPG

A Mályinkai kilátónál. Nem én dűlöngéltem, a torony dől!

A Mátrai 24-es úton, igazán elemében volt, nem jött zavarba a gyors kanyarokban sem. Könnyedén "dobálható" jobbra-balra, a 210 kilós teletankolt súly, itt igazi előnyként jelentkezett. Ez a könnyűség, jól jött akkor is, mikor a parkolóban kellett tologatni a vasat. A ledes lámpák is úgy szúrtak, hogy minden autós automatikusan húzódott jobbra, pedig a kipufogót nem hallhatták, mert az nagyon csendes. Kifejezetten élveztem most ezt a csendet, csak a blokk villanymotorszerű hangja jött fel a sisak alá, meg nagyobb gázadásra a tank alól a szívászaj. A Lillafüredi úton még szűkebbek a kanyarok, de itt sem tudtam zavarba hozni, egyszerűen tökéletesnek éreztem minden megtett métert. Hasonlóan jól motorozható volt két éve az RS is (https://motorozzvelem.blog.hu/2018/06/08/kawasaki_z_900_rs_teszt), de ez még élesebb, még agresszívebb, a szó jó értelmében. 

img_8459.JPG

Lillafüred, Palotaszálló. Nehéz volt ember nélküli képet csinálni, valóságos tömeg volt.

Betoltunk egy finom sült pisztrángot (itt mi mást?), és nekivágtunk Ózdnak. Imádkoztam, hogy se defekt, se perec ne legyen, az Úr meghallhatott, gond nélkül átjutottam az ország egyik legszebb, és egyben legszarabb minőségű útján. Egyszer sem ütött fel a teleszkóp, a futómű igazoltan magyar út kompatibilis. Soma barátom, az XT 660-al virgonckodott, én viszont óvatosan mentem a casco nélküli tesztmotorral. Néha rásandítottam a még megtehető távot jelző ikonra, ha itt fogy el a nyál, farkasokkal kell táncolnom. De tényleg óvatosan bánt a Z az üzemanyaggal, bőségesen volt még.

img_8506.JPG

Lételeme a gyors kanyarodás.

Szilvásvárad, Ózd, és máris a Ceredi csapatóson verettünk. A múltkor a 200 lovas Z H2-vel jártam erre, de a kistesóval még élvezetesebb volt fűzni a kanyarokat. Egyszerűen nem találtam fogást rajta, úgy vigyorogtam a sisak alatt, mint Joker a Batman-ben. Ezt a motort erre találták ki, egyik kanyarból ki, a másikba be, született kanyarvadász. Nem mondom, hogy nem rezegtette meg a Bestia által elég magasra tett lécet, de nem verte le.

Mert ahhoz, hogy nekem tökéletes legyen, pár dolog nem tetszett. Jöjjön most a fekete leves, vagyis mibe lehet belekötni egy ennyire élvezetes motornál? A legrosszabb része, az ülés. Annyira kényelmes, mint a feleségem vasalódeszkája. Persze kellett hozzá öt óra, hogy a csoffadt seggem minden ülőgumója elgémberedjen, de miután a szerpentin által termelt adrenalin elfogyott, maradt a fájdalom. Az ülés ráadásul alacsonyan is van, a térdem így nagyon hegyes szögben törik meg. Az utasülést meg sem említem, de az ebben a ligában nem is lényeges, az asszonyt úgysem ezzel a bringával fogod túrázni vinni. A műszerfalat ugyanannyival kellene megemelni, mint az ülést, ha információhoz akartam jutni, le kellett hajtanom a fejem. 180 centi vagyok, ezek a gondok egy alacsonyabb bikernek talán nem jelentenek problémát. A tükrök kb 50%-ban használhatók, ha pólóban mennék akkor 70%-ban. Ez meglepett, mert a Kawa tükrök mindig jók szoktak lenni. A tank kétoldali műanyag burkolata, pont úgy nyomta a szelet a lábamra, hogyha nem szorítottam össze, "tangóharmonikázott", ez hosszú távon fárasztó. A gyújtáskapcsolót már itt is a tank tövébe tették (ahogy mindenki más is), tehát a tanktáska felejtős. 

Ezeket a "hibákat" egyébként lehet, hogy direkt hagyja benne a gyár a motorokban, így legalább lehet venni komfort ülést, másik tükröt, meg rengeteg dolgot, amit a gyári extra katalógusok tartalmaznak, az olasz felszerelés gyártókról nem is beszélve. Igazából, minden motoros maga fejezi be az építést, hiszen mindannyian másra gerjedünk, mindenkinek más a szép, és más a fontos extra. De a Z 900 nagyon jó alap. Tökéletes motor nincs, de ez tényleg nagyon közel áll hozzá! KÉNE!!!!!

Pontozás:

1., Külső: nagyon tetszik, de a kipufogót cserélném, 9 pont.

2., Motor: remekmű, nem lehet más mint, 10 pont.

3., Kényelem: kemény ülés, fura légörvényt keltő tank, itt van hová fejlődni, 5 pont.

4., Elektronika: profi munka, de a gyorsváltó hiányzik, 9 pont.

5., Fék-futómű: a hátsó kerék fura dolgai miatt, 8 pont.

6., Használhatóság: igazi kanyarvadász, steetfighter, de hosszabb túránál fárasztó (nekem), 7 pont.

7., Kéne faktor: igen nagyon, 9 pont.

összesen: 57 pont.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

A tesztről videó is készült, megnézheted itt: https://www.youtube.com/watch?v=80696PwETxg

Galéria:

img_8496_2.JPG

Olajcsere? Semmit nem kell bontani hozzá.

img_8498.JPG

A kormány nem kónuszos. A kijelzőt valamelyik elődöm talán dörzsivel pucolta meg. Gratulálok.

img_8427.JPG

A sebkötöző csomag pont befér.

img_8489.JPG

Mehetünk.

img_8501_1.JPG

Alulról is rendben van minden.

img_8495_2.JPG

A gumis lábtartó.

img_8510_2.PNG

Otthon is tudsz "motorozni".

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

Kawasaki motorzzvelem kawasaki z 900 2020 ivanics motor kawasaki z 900 2020 teszt