2020. már 01.

Beszélgetés Tomasszal, az MV Agusta hivatalos Magyarországi importőrével.

írta: Misi Mágus
Beszélgetés Tomasszal, az MV Agusta hivatalos Magyarországi importőrével.

Agostini után végre újra szárnyal a márka.

Kölyökkoromban egy kép volt felrajzszögezve az ágyam fölé, amelyiken Giacomo Agostini hasított egy 350-es MV Agustával. Akkoriban nem gondoltam, hogy valaha is ráülhetek egy Agustára, hiszen ez a név volt a csoda kategória, mindenki hallott róla, de senki se látta. Olyan volt, mint a Lamborghini Miura az autós kártyában, mindent vitt. Agostini 15-szörös világbajnok, ezt a rekordot még senki sem döntötte meg, és a címek nagy részét MV Agustával nyerte. És ezt a legendás motorkerékpár márkát már itthon is meg lehet venni, Budapesten két szalonban is.

mv-logo-og.jpg

A márka értékesítésének újkori Magyarországi története, 2017 január 1-én indult, amikor Tomasz Megkezdte az MV Agusta hivatalos forgalmazását, itthon. Jelenleg egy Budai, és egy Pesti kereskedője van, a márkaszerviz Kelenföldön található. Az MF motors szerelői, a típusok minden csínját-bínját ismerik, a gyár folyamatosan képzi őket. http://mfmotors.hu/

Tomasszal a 2020-as Boat Show-n beszélgettünk, a márka múltjáról, jelenjéről, és jövőjéről.

img_7944_2.JPG

Mágus: hogyan kezdődött az MV Agusta márkához való kötődésed?

Tomasz: 1997-ben, a Milánói Motor Show-n láttam meg először az F4 koncepciót, és azonnal elvarázsolt. Igazi "szerelem első látásra" volt.

M.: mikor vetted az első Agustát?

T.: 2003-ban, egy 900 kilométert futott F4 volt az első, amit sikerült megvennem. Azonnal éreztem, hogy megtaláltam a nagybetűs MOTORT! Most is ritka, de abban az időben még inkább unikum volt ez a márka, a Gixerek tengerében. 2005 júniusában 7 darab MV-s motorost találtam itthon, és a Lurdi ház parkolójában megtartottuk az első találkozót. Akkor jött az ötlet, hogy csináljunk egy klubbot, ami létre is jött, most lesz a 15. évfordulónk, és hadd dicsekedjek egy kicsit, jelenleg az MV Agusta Club Hungary a negyedik legaktívabb klub Európában. https://www.facebook.com/mvagustaclubhungary

letoltes.jpg

M.: az MV Agusta márkának hányatott élete volt Magyarországon, Te vagy a legkitartóbb forgalmazó hosszú idő óta. Könnyen indult az együttműködés?

T.: Az olaszok (is) nagy bürokraták. Ráadásul én is komolyan vettem a dolgot, hosszú távra terveztem. Sok egyeztetés után, 2017 január 1-én indult a hivatalos értékesítés. Kellett ez a három év, hogy minden kiforrja magát, de jelenleg a márka minden modellje megvásárolható, természetesen a limitált darabszámú példányok is rendelhetők.  Most kezdjük a negyedik évet, ennyi ideig senki sem csinálta előttem folyamatosan az értékesítést.  Már rendelhető az új Brutale 1000, amiből a Serie Oro széria minden darabja elkelt, de a 008. példány éppen itt áll a standon. 

img_7945_2.JPG

M.: A fejekben az van, hogy ez egy bizonytalan gyártó, és tényleg bőven voltak hullámvölgyek. Megerősödött annyira a márka, hogy hosszú távon lehessen rá építeni? A tulajdonosok bizalma nagyon fontos, hiszen ők (az ő pénzük) tolja előre a "szekeret".

T.: Igen, minden rendben van.  Timur Sardarov vezetésével a CEO jó irányba halad, jut pénz a fejlesztésekre is, itt van például az egyedülálló SCS kuplung.  Vagy a tavaly bemutatott Serie Oro, ami egy csodálatos szerkezet, és nemsokára érkezik belőle a Rush Edition is. Ősszel az EICMA-n bemutathatnak egy új családot, két féle (350-500) löket térfogattal, négy féle felépítménnyel. És szó van a Cagiva név feltámasztásáról is. Lewis Hamilton neve is jót tett a márkának, ő legalább akkora sztár most, mint amilyen Agostini volt. Szóval, jól alakulnak a dolgok, nem félek a jövőtől. 

M.: Mindkét kereskedés Budapesten van. Gondolkozol a hálózat bővítéséről, esetleg egy vidéki szalon nyitásról?

T.: Ez nehéz ügy. Ha találnék olyan kereskedőt, aki nem csak a profitért, hanem a márka szeretetéért is csinálná a forgalmazást, lenne benne lelkesedés, nem vetném el az ötletet. Tavaly bővült a paletta az Energica márkával, és az idén elkezdem az Italjet robogók forgalmazását is, tehát van feladat bőven.  De azért mi kicsi ország vagyunk, és szerencsére a vevőimnek sem okoz gondot pár száz kilométert utazni Budapestre. 

M.: Hogyan oszlanak meg a vevőid az országban?

T.: Nagyjából egyenlő arányban, három részre tudnám felosztani. Budapest az egyik szelet, a nyugati régió második, és a keleti a harmadik rész, de vittek már külföldre is motort. Különösen a limitált szériás, és a jól felszerelt motorok kelendők.

M.: Tomasz, köszönöm a beszélgetést, és sok sikert a jövőre nézve. Mikor tesztelhetem a Serie Oro-t?

T.: (nevet) Én köszönöm. Hamarosan...

Itt mindent megtalálsz ami érdekelhet még: http://mvagustahungary.hu/

Galéria:img_7946_2.JPG

Brutale 800 RR Dragster America.

img_7947_2.JPG

Turismo Veloce 800 RC Lusso SCS.

img_7948_2.JPG

Az SCS "csoda kuplung".

img_7950_2.JPG

Brutale 1000 Serie Oro.

img_7949_2.JPG

A nyolcadik példány a 300-ból.

img_7954_2.JPG

A 112. a 200-ból.

img_7955_2.JPG

141. a 200-ból.

img_7957_2.JPG

Mindenből a legjobbat kapta.

img_7963_2.JPG

Az 1000-es gyorsváltója.

img_7965_2.JPG

Lehetne versenypálya rajzolata is, pedig csak a láncfeszítés ábrája.

img_7959_2.JPG

Csak hogy tudd, ki rakta össze a motorodat.

 

 

 

Szólj hozzá

italjet Boat Show MV AGUSTA Energica motorzzvelem mvagustamagyarország mvagustaclubhungary mvagustamotor fm motors