2019. sze 20.

8222 kilométeres El Camino. 15.

Olaszország.

Madam Puzzola reggelije legalább olyan szegényes volt, mint a szállodája. 1 croissant, 1 kispohár narancslé, 1 kiskancsó híg "kávé", kicsi vaj, kicsi lekvár, eszpresszó pénzért se. Viszont betette a vadi új fogsorát, ez azért sokat dobott a reggelen. Előkerült a többi motoros is, csupa korombeli német pár. A nagy magasság dacára jól aludtam, de a hideg miatt zárt ajtónál, a bagószag mellbevágott reggel is. A hotel Valerie simán beférne a "Lehetetlen Szállodák" sorozatba. Nem fikázom, inkább azt  mondom rá, hogy: KÜLÖNLEGES.

Montgenévre.

Két fordulóval levittem a csomagokat, a harmadik körben már csak a sisak-kesztyű-dzseki maradt, megvolt a reggeli torna is. Az első célpontnak Torinót írtam be, csodaszép útnak ígérkezett. Az olasz határ gyakorlatilag talán öt perc, és még a fémszobor fotózása is belefért. Az út ugyan még nedvesen csillogott, de az eső már rég elállt. Forgalom szinte nulla, tudtam nézelődni, valóban gyönyörű környéken jártam. Egyetlen versenytársam akadt, egy olasz rendszámú Duster, az olyan vehemenciával tolta mögöttem, mintha Ferrarit vezetne. Egy kicsit kitartottam, hogy azért egy Dacia mégse előzzön már meg, de inkább belengettem magamnak a kék zászlót, nem siettem,  hadd menjen, biztos jól ismerte a környéket.

Az én utamról láttam a párhuzamos autópályát, hihetetlen mérnöki teljesítmények ezek a hosszú lábakon álló hidak. Én kanyarogtam a hegyek szélén, a sztráda pedig a két hegy között egyenesen, néha talán több száz méter magasan fut. Úgy terveztem, hogy Torino után felmegyek majd az autópályára, Milánót el akartam kerülni, de addig volt még vagy 100 kilométerem. Ez a környék télen síparadicsom, ilyenkor viszont motorosparadicsom.

Akadt bőven látnivaló, jópofa kisvárosokon mentem keresztül. A hőmérséklet szépen emelkedett, szikrázó napsütésben közeledtem az autóváros felé. A Fiaton kívül, a Bertone, a Giugiaro, a Pininfarina, a Selenia, és persze millió más cég is a környéken székel, Torino olyan az olaszoknak, mint Detroit az amerikaiaknak.

Torinóban már jártam egyszer, a FIAT gyárban, most az IVECO mellett haladtam el, hát az sem kicsi. Jó sok útépítés lassított, de egyszer csak kiértem egy kétszer háromsávos útra, épp gyorsítottam, mikor látom, hogy a Juventus stadion mellett megyek. Ez azért megért egy visszafordulást, az üres parkolóban rajtam kívül csak egy ukrán BMW-s fotózott.

Nem tudom mikor készült, de elég modern komplexumnak látszik.

Itt a parkolóban beállítottam a napi végcélt, Bressát, és engedélyeztem a navinak az autópálya használatot. Fel is vitt a sztrádára, de pár kilométer után újra le, és ezt eljátszotta még jó párszor. Nem értettem a dolgot, de mentem a fülemre mondott irányba. Végül maradtam az országúton, és rengeteg rizsföld között mentem tovább, hosszú, egyutcás településeken, ahol 40 km a max, de falunként legalább hat kamera figyelt. Unalmas, álmosító, forró szakaszon haladtam, de Milánót sikerült elkerülnöm.  Este kiderítettem mi volt a baj, nemcsak az autópályát, de a fizetős utakat is engedélyezni kell.

Mindegyiket jelezték előre is.

Nem Torino, Trino!

Közeledtem Bressa felé, de nagyon lassan haladtam. Iszonyú meleg volt, a vizem mint a pisi, nagyon vágytam egy hideg italra. És akkor, kb a 100. körforgalom után, mint egy Főnix, feltűnt egy Meki táblája. Nem is gondolkodtam, azonnal beálltam a parkolóba (volt kifejezett motoros), és bementem a légkondicionált (!!!!) helységbe. A képernyővel itt is meg kellett küzdeni, de másodikra sikerült. Italnak lehetett sört is választani (!!!), de maradtam a kólánál. Persze lenyomtam egy komplett menüt, hiszen a reggeli nem telített el, eszméletlen jól esett, talán ez életem Meki élménye.

Két világjáró. Azért a Versys rendezettebb...

Teljesen újjászületve vágtam neki az utolsó szakasznak, ami szintén unalmasnak és forrónak ígérkezett, de jól éreztem magam a bőrömben, a Mekiben töltött fél óra, nem volt eldobott idő. Megint felmentem egy körgyűrű féle sztrádára, a lefoglalt szállásom is közvetlenül mellette feküdt, Bressa túloldalán. Kicsivel 16 óra előtt érkeztem, keresgélni kellett, egy óriási kamionos parkoló közepén találtam meg a Hotel Santa Giuliát.

A recepciós pultban egy fiatal srác fogadott, aki egy személyben a biztonsági őr és a takarító szerepét is betöltötte, úgy látszik a vezetőség spórolt a költségeken. Megkaptam a kulcsot és a wifi kódot, megbeszéltük a vacsorát és a reggelit, amit a kb 50 méterre lévő igazi kamionos büfében lehetett elfogyasztani. Olaszul beszélgettünk, de amit nem tudtam, azt behelyettesítettem más nyelven, végül is egész jót dumáltunk. A motor nem maradhatott a bejárat mellett, de sikerül olyan helyet találnom, hogy az ablakból láttam. A szoba még az Agde-i "cellánál" is egyszerűbb volt, viszont jóval nagyobb. Az egész épület a full minimál stílusra épült. Az első emeleti szobát egy külső lépcsőn lehetett megközelíteni. A szokásos érkezés utáni pakolás-fürdés után, megcsináltam a könyvelést, de a másnapi szállásra most nem volt gondom, azt ugyanis Laci barátom intézte, Izidornál Mutában. Izidor nincs fent a booking.com-on, így Lacit kértem meg, hogy telefonon foglaljon nekem másnapra.

Kicsit sziesztáztam, aztán átsétáltam a kamionos csehóba egy sörre. De amikor megláttam milyen pizzát visznek ki a másik asztalhoz, én is kértem egy olyat. Ugyan előző este is pizzát ettem, de ha jó (márpedig egy kamionos kocsmában jó kell legyen), akkor jöhet akár egész héten. Nemcsak szép, hanem finom is lett, és még kávét is kaptam, mert az is járt a sör-pizza menühöz, 9.90-ért. A wifit érdekesen oldották meg, a vendéglőben 10 perc járt, a hotelben 4 óra.

Pizza 3.

A délelőtt szépségei után, fárasztó, forró és unalmas délután következett, ugyan aznap csak 366 kilométert mentem, de nagyon elfáradtam. Fél 10 körül takarodót fújtam, és aludtam reggelig.

Akkor még nem tudtam, milyen rémség vár rám másnap....

Folyt. köv.

Mindent óriás méretben árulnak.