2019. már 20.

SUZUKI GSX-S 750 teszt.

írta: Misi Mágus
SUZUKI GSX-S 750 teszt.

Ryan Gosling helyett, Bradley Cooper.

Nézzük a tényeket. 749 köbcentis, 4 egymás melletti hengeres, 106 lóerős (egy német oldalon 114!), 80 nm, 213 kg, 815 mm ülésmagasság, rendes 120/180-as gumikkal szerelt 17-es kerekek. A kötelező ABS-en kívül szériában, állítható és ki is kapcsolható kipörgésgátló, fokozatkijelző, Easy start indító, a lefulladást segítő alapjárat emelő, hasidom, fordított telók, radiális féknyergek. Mindezért 2799000 forintot kérnek.  A tesztmotoron extraként bukógomba, tankpad, és fólia szett volt. A színe fehér, de igazán vagányan a Suzuki kékben nézhet ki. A tesztmotort a Motor Center Gyulaitól kaptam. Nézzetek körül náluk:  http://www.motorcentergyulai.hu/

img_5521_2.JPG

A kipufogó már be van tervezve. És nem csak a hang miatt kell...

Nézzük meg alaposabban. Az nagyon megsüvegelendő, hogy a rendszámot a megszokott módon, és nem a kerék mögé tett újhullámos tartóra tették. A kipufogó ronda, de a Suzuki még az 1000-es gixerre is képes "hurkatöltőt" tenni. Ez lehet, hogy egy titkos paktum a Yoshimurával! A műszerfal nagyon informatív, és a kezelő gombokat kihozták a bal markolatra. A gyújtáskapcsoló a mai trendeknek megfelelően, a tank tövében van, a kormány kónuszos. Egyébként tankolni könnyű, visszaböfögés nélkül nyelte a naftát. Az utasülés zárja a két ülés közé került, nagyon kényelmes, nem kell a sárban turkálni, mint például az én motoromnál. Pár helyen látható, hogyan fogták meg a költségeket, a sztender, a pedálok, a váz bizonyos részei, alsó polcosak. De összességében korrekt képet mutat, tökéletes az ár-érték arány. Vetélytárs van bőven, de egy olyan árérzékeny piacon mint a miénk, simán játékban van.

img_5535_2.JPG

A láthatóságot a napsütés nagyon befolyásolja. A full-exrtához már csak egy külső hőmérséklet jelző hiányzik.

img_5531_2.JPG

Radiális féknyergek szorítják a hullámos tárcsákat. A kerék színe telitalálat.

img_5529_2.JPG

Az ülés alatti tárolóba, a szerszámkészlet mellé pont befér egy sebkötöző csomag. Vagy egy tárcsazár. Vagy egy defekt javító.

Elég a nézelődésből, nézzük mit tud élesben. Vasárnap csoda idő volt, az isten is motorozásra teremtette. A tesztkör egy szűk 200 kilométeres nógrádi  karika lett. Hidegen-melegen pöccre indul, a sornégy villanymotor szerűen pörög fel. A kuplung pont kellemes erővel működik, a váltó vajpuhán vette a sebességeket. A futómű nagyon kompatibilis a Nógrádi utakkal, szinte lágyan vasalta ki a tél utáni meglepetéseket. Szépen lehet rádönteni az ívekre, és nagyon egyenletesen gyorsít ki a kanyarból. A fékek tökéletesen elegendőek a motor tudásához, semmi meglepetés. 5000 felett megjön a szívó oldal hangja is, de mivel még az ezres szerviz előtt volt nálam, extrém vadulás nem volt. A Bridgestone gumik jól teljesítettek, semmi alattomosságot nem éreztem, pedig az út hőmérséklete még messze volt az ideálistól. Nagyon jó a balansz, lassú menetben is stabilan viselkedik. A fokozatjelző nagyon korrekt, nem gondolkodik, látszik, hogy gyári cucc. Az ülés-lábtartó-kormány háromszög kényelmesen sportos, de az üléspárna lehetne puhább. A tükrök a GSX-S-nél is csak kresz tartozékok, a karom betakarta a kétharmadát. Szélvédelem nincs, de legalább huzat sem. Legális tempóval semmi cibálást, rángatást nem éreztem, autópálya teszt nem volt. Az ABS remekül van beállítva, véletlenül, vagy túl hamar nem ijesztget. A világítás nem ledes, egy erősebb izzó biztos jót tenne a fényszórónak. Nézsa után kilométereken át vadiúj az aszfalt, prímán lehetett jó mélyre döntögetni. Érezhetően szeret kanyarodni, pontosan tartja a kijelölt ívet.

img_5560.JPG

A tesztfogyasztás több mint baráti.

img_5550_2.JPG

Beálltam a nagy X alá.

Igazából mindent jól csinált, mint egy osztályelső a suliban, és pont ettől unalmas volt kicsit, amire a fehér szín is rájátszott.  Hiányzott egy kis "rosszaság". Miért az, az alcím ami? Szeretem a filmes hasonlatokat, jöjjön egy ilyen most is. Ryan Goslingra számítottam, a szikár, tetkós, csupa izom, gyors vagányra, aki bagózik, beszól, vannak hibái, de azért nagyon szerethető. Ám helyette Bradley Coopert kaptam, a kicsit lassabb, súlyosabb, lágyabb, nyugodtabb, mosolygós fazont, akit mindenki szeret. Ez persze nem fikázás, sőt! Ők a két kedvenc amerikai színészem. (Valószínűleg Ryan a GSX-R!) Szóval ez nem fog kibabrálni veled, én akár kezdőket is simán rá mernék ültetni, no para. 

img_5556.JPG

Cigiszünet a Bánki tónál.

Végkövetkeztetés. Ezer alatt is van élet!!! Ez egy szimpatikus, kellemes motor, megfizethető áron. Jó szívvel ajánlom bárkinek, nem fog csalódást okozni senkinek. Amit tud, azt jól tudja, amit meg nem, azt kompenzálja a kedvező ár. Úgy gondolom, hogy egy jó dobbal, meg még pár apróbb extrával is befér a lélektani "hármas határ" alá. Kezdőknek, újrakezdőknek, de ha valaki csak egy jó motort akar, annak is jó választás lehet. Nincs igazi gyenge pontja, de egy kis pimpelés ráfér, akkor lehet, hogy a "dög" is meglesz.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Képgaléria:

img_5540_1.JPG

Az indítás csak egy pöccintés a gombon.

img_5541_2_1.JPG

Ezt a luxust az enyémen is csipáznám.

img_5549.JPG

A sztendert és a váltókart, biztos nem a felső polcról vették le.

img_5532_2.JPG

A hasidom máshol extra lenne.

img_5554.JPG

Pihenő Kemencén.

img_5555_2.JPG

A fényszóró mellet két kis lámpa a nappali menetfény.

img_5559_2.JPG

Ez a gyerek adag a Hármaskönyv Fogadóban.

 

Szólj hozzá

Suzuki GSX-S 750 Motor Center Gyulai Suzuki GSX-S 750 teszt