2021. nov 27.

10 éves az EGY MAI MOTOROS NAPLÓJA.

írta: Misi Mágus
10 éves az EGY MAI MOTOROS NAPLÓJA.

Egy évtizednyi bloggerkedés. Ne maradj le, iratkozz fel Te is!

Blogger. Tetszett a szó, sokáig ízlelgettem. Hammer. Chopper. Blogger. Ennek olyan Amerikás  beütése van. Nézzük mit is jelent pontosan ez a szó: "a blogger olyan személy, aki webnaplót, blogot ír" .Hm, ír? Akkor én író leszek? Egy mindig szutykos kezű autószerelőnek, ez maga a Kánaán, villáskulcs helyett billentyűvel és egérrel kell "dolgozni", juhhéj!! Azért az idézőjel, mert nekem ez nem munka, hanem szórakozás. Pénzt nem kerestem még vele, de remek emberekkel ismerkedtem meg, szuper motorokat próbálhattam ki, folyamatosan tanulhatok, megszerettem az írást, élvezem a bloggerkedést. Tartalomként a motorozást jelöltem meg, túrák, tesztek, tapasztalatok, minden, a kétkerekűek világából. Rengeteg teszt készült a 10 év alatt, és rengeteg olyan helyre eljutottam motorral, ahová más módon talán nem mentem volna. Hihetetlen, de kereken 50 motort próbáltam, és teljesítettem 17, minimum ezer kilométeres külföldi túrát! Arra gondoltam, e jubileum alkalmából felelevenítem az elmúlt 10 év 10 nagy pillanatát.

2012 LEGjobb pillanatára szeptemberig kellett várnom, mikor is Olivérrel és Ferivel hármasban nekivágtunk Zakopánénak. Én a 600-as Hornettel, Oli egy 990-es KTM Adventure-val, Feri pedig a "flájingmítosszal", vagyis egy 660-as Aprilia Pegaso-val. Induláskor még nem voltunk barátok, csak három haver, aki párszor már gurult együtt. Szép időt fogtunk ki, csodálatos napsütésben motoroztunk, egészen Liptovsky Trnovecig, ahol is a Pegaso sebességválójában (mint később kiderült) eltört egy fogaskerék, és egy kanyar közepén lefixálta a hátsó kereket. Szerencsére nem lett perec a dologból, de az addig felhőtlen jókedvünket azért beárnyékolta ez a malőr. Miután Feri tolta a vasat vagy másfél kilométert a következő faluig, ott kerestünk szállást (apartmány), intéztünk másnapra trélert, majd a helyi kricsmibe betérve, alaposan vissza vidámítottuk magunkat. A haverságból barátság lett, a későbbi T5 három tagja már összeállt.  https://motorozzvelem.blog.hu/2021/11/26/szeptemberi_tura_zakopaneba_elso_re

zakopane_helyett_012_1_2.jpg

 Feri és a "flájingmítosz".

2013.  Az első hosszabb külföldi túrámon kiderült, hogy a 600-as Hornet meg én, nem vagyunk tökéletes páros. Országon belül remek partner, de pár ezer kilométer már megerőltető feladat a nyergében. Nem szaroztam sokáig, meghirdettem a hahu-n, és gyakorlatilag az "enter" billentyű elengedésekor megszólalt a telefon. Jöttek, megnézték, vitték. Egy aranyos, pici csajszi vette meg, a mai napig megvan neki, beletekert már vagy 60000 kilométert. Én pedig a szezon közepén, júliusban kezdtem motort keresni, de szerencsém volt, rátaláltam az álommotoromra, egy Honda CB 1000 R-re. Csodálatos szerkezet volt, mindenképpen az az év LEG pillanata, mikor hazavittem. Két évig motoroztam vele, csak jó emlékeim vannak róla.   https://motorozzvelem.blog.hu/2021/11/26/honda_cb_1000_r_teszt

cb1000r_018.jpg

      A Bestia!

2014. Sok remek dolog történt abban az évben is, de üstökösként kiemelkedik belőle június, mikor is Szlovéniában megalakul a Tökös Ötös! Olyanok lettünk mint a testvérek, elképesztően egymásra hangolódtunk, várnak ilyen csodák még néha az emberre. Laci, Feri, Oli, Tomi és én, mi vagyunk a Tökös Ötös, egymás LEGjobb barátai. Mindenben egyet tudtunk érteni, mindent nevetve oldottunk meg, pedig 5 ennyire különböző palit nehéz találni. De a motorozás összekovácsolt bennünket, csodás együtt töltött éveink voltak. Nem csak motoron, egyébként is összejárunk, nevetés van mindig.  https://motorozzvelem.blog.hu/2021/11/26/baratok_kozt_szlovenia_elso_resz

szlovenia_022.jpg

T 5 forever!!!!

2015. Grossglockner. Ebben az évben is voltak nagy pillanatok, hiszen még vitorlázó repültem is, mégis a LEGnagyobb, mikor a barátaimmal első ízben megérkeztem a "Glokner" Biker Point parkolójába. Négy napra mentünk a T5-el motorozni, Szlovéniában vertünk tábort Izidornál, egy Muta nevű helységben, és onnan csillagtúráztunk. Már odafelé toltuk az osztrák 69-es úton, azután jöhetett a Vrsic, a Mangart, majd koronaként a Grossglockner. Elképesztő napokat töltöttünk együtt, egész nap vadásztuk a kanyarokat, majd esténként sörrel öblítettük le az út porát Izidornál, aki igazi nagybetűs FOGADÓS. A Bestia szinte lubickolt, ez a "kanyarország" az ő igazi közege. Tökéletes négy nap volt, máris indulnék velük vissza!   https://motorozzvelem.blog.hu/2021/11/26/grossglockner_hardcore_ketteszakadt_a_t

img_0590_1.JPG

Fenn a csúcson.

2016. Ez az év, az 58-as szám bűvöletében telt, 58-ban születtem, és pont 58 éves lettem. Egy óriási túra tervét szövögettem, még egy nagy túramotort, egy 1000-es Versyst is vettem az útra, de egy komolyabb esés áthúzta a számításaimat. Azért a Stelvio csak meglett, a "legeslegjobb jóbarátom", Sirályszárnyas Zoli tartott velem. És nemcsak meghódítottuk a Stelviót, de ott is aludtunk egy éjszakát, hihetetlen élmény volt. Öt napot motoroztunk a környéken, csodás tájakon, Garda tó, Madonna della Corona, Barbiano, Glockner. A Stelvióra felérkezni, az tényleg igazi LEG élmény, akinek már megvolt, tudja ezt. (muszály megemlítenem Bestia 2 érkezését is, vadi újonnan vettem, azonnal a túra után)  https://motorozzvelem.blog.hu/2016/07/09/az_58-as_tura 

img_2734.JPG

Ketten a világ tetején.

2017. Ebben az évben is sok emlékezetes dolog történt, de a pálmát a júniusi Északi Túra viszi. Zolikával és Janival nekivágtunk egy öt napos csavargásnak, és olyan helyeken jártunk, mint Zakopane, Prága, vagy Hallstatt. Prága mindig jó, de jóbarátokkal a LEGjobb. Három szerelő, három motorral, amik erre az útra külön nevet kaptak: a Szépség, a Titkosügynök, és a Baltás gyikos. Végig nevettük az öt napot, a barátaimmal már dolgoztam együtt, tehát rengeteg sztori került elő az együtt átdolgozott évekből. Szép idő, sok kanyar, jó társaság, még sok ilyet szeretnék.   https://motorozzvelem.blog.hu/2021/11/27/eszaki_tura_szlovakia_lengyelorszag_csehorszag_ausztria

img_0429.jpg

Rövid pihenő Zywietzben.

2018.  Sok minden történt ebben az évben, hiszen kerek szülinapot ünnepeltem. A legerősebb emlékem a Balkán túra, ahol balesetet szenvedtem. Szervezett túrán voltam, és az Albán-Macedón határon egy olajfolt miatt, frontálisan ütköztem egy szembe jövő autóval. De nem az ütközés a jó emlék, hanem az összefogás, ahogy a csapat a baleset után segített nekem. Szerencsére sem én, sem a motorom nem sérült meg annyira, hogy fel kellett volna adnom a túrát. A LEG pillanat a macedón kórházban jött el, mikor a röntgen doki azt mondta vigyorogva: "no problem". Elképesztő kalandok, remek emberek, és a vad de szerethető Balkán, ez az év igazi LEG-je!    https://motorozzvelem.blog.hu/2018/07/01/albania_es_a_balkan

img_3668_1.JPG

Albánia. Ütközés túlélve, Bestia működik.

 2019.  Itt két LEG pillanat volt, az egyik mikor kézbe vehettem az első könyvem első példányát. Azt nem cserélném el semmire, csodálatos érzés. Majdnem olyan, mint mikor a lányomat először kézbe vettem. (na jó, akkor azért kicsordult a könnyem is) A másik az El Camino túra. Ez nemcsak az év, de az egész addigi életem legnagyobb kalandja volt. 8200 kilométer egyedül, keresztül Európán, egészen a Lissabon melleti Cabo da Roca-ig. Mikor oda megérkeztem, és megálltam az óceán partján, az is igazi LEG volt. A 23 napos magányos vándorlás más embert csinált belőlem, szeretném hinni, hogy jobbat. Annyi kalandot éltem át, hogy 17 részben tudtam csak kiírni magamból azt a sok csodát. Profi nyelvtudás nélkül, 10 országon át, végig az El Camino útvonalán is, hihetetlen kalandok sora, mindez egy naked bike, szeretett Bestiám nyergében teljesítve. Ez egyben életem LEG-je is!     https://motorozzvelem.blog.hu/2019/07/05/8222_kilometeres_el_camino


img_5353_1.PNG

Még rendelhető!  https://motoroskonyv.hu/konyvek/Motorozz-velem-Egy-mai-motoros-naploja/12

2020. Nagy terveim voltak, de a járvány keresztülhúzta a számításaimat. Így ebben az évben teszteltem a legtöbbet, 13 motort kaptam kipróbálásra. Többek között a Kawasaki ZH 2 is terítékre került, 200 lóerővel, kompresszorral, azt hittem ennél nincs feljebb. Hát de, nemsokára megkaptam tesztre a világ legerősebb sorozatgyártású csupasz motorkerékpárját, az MV Agusta Brutale 1000 RR-t, ami 208 lóerőt küld a láncra, miközben mindössze 186 kiló!!! És Ő "csak" az alap verzió! Ez pályafutásom legdrágább motorja is, 11 640 000 forintos árával. Elképzelhetetlen az ereje, nagyon fegyelmezett elmére (és jobb csuklóra) van szükség az életben maradáshoz. Minden tekintetben az év LEG-je ez a motor volt.    https://motorozzvelem.blog.hu/2020/07/29/mv_agusta_brutale_1000_rr

img_9230_2.jpg

MV Agusta Brutale 1000 RR, a LEG-ek motorja.

2021.  A covid 19 még mindig tombol a világban, szinte tervezhetetlen volt a szezon. A cigaretta végleges lerakásával, és imádott motorom, a Bestia eladásával kezdtem az évet (miközben életed első szövettanjára vársz, csinálsz ám hülyeségeket). De, ahogy Sarah Connor mondja: "sosincs vége, csak ha bevégzed". Az idei év LEG pillanata, a negatív eredmény márciusi érkezése volt, tehát, ahogy Freddie megénekelte: "a shownak folytatódnia kell", gyorsan rendeltem is egy új motort, a Yamaha legfrissebb üdvöskéjét, az MT 09 SP-t. Volt kaland bőven, arra a hajóra rakták, ami keresztbe állt a Szuezi csatornán, három hónap alatt ért ide. Már csak egy plexi hiányzik a felhőtlen boldogsághoz (talán ezt hozza a Télapó), Tomi elnevezte Kobrának, klassz motor, már gurultam vele 5000 kilométert, megjártuk Albániát is, kalandos, izgalmakkal teli év volt az idei.    https://motorozzvelem.blog.hu/2021/09/10/szoloban_a_balkanon

20210831_073609.jpg

Tara híd, Montenegro.

Érdekes tíz év van mögöttem, rengeteget tanultam. Azt mondom megéri bloggernek lenni, fizetés ugyan nem jár érte, és sokat is kell foglalkozni vele, de még mindig élvezem csinálni. Sok élményt kaptam, sok tapasztalatot gyűjtöttem, amik talán "mezei" motorosként, nem lennének meg. Most nekivágok a következő 10-nek, tervem van bőven, szerencsére egészséges vagyok, jó fizikai állapotban, és a motorom is új. Csak a világ fordult ki magából, lassan leszokhatunk a tervezésről, itt a (utolsó idézet) "carpe diem", vagyis élj a mának, ki tudja mit hoz a holnap. De (bocsánat, ez tuti az utolsó) "a remény hal meg utoljára", tehát a reményt egy jobb, egészségesebb, szabadabb életre, senki sem veheti el, sem tőlem, sem TŐLETEK!

Ezután is Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

 

 

 

 

Szólj hozzá

motorostúra motorteszt honda cb 1000 r motorozzvelem yamaha mt 09 sp 2021