2017. ápr 05.

MV Agusta Brutale 800 Dragster teszt.

írta: Misi Mágus
MV Agusta Brutale 800 Dragster teszt.

Már tudom miért nincs pocakos Agustás......

"eszem faszom megáll", Brutale-t teszteltem!!!!!!! Régóta álmodoztam egy MV Agusta tesztről és ez az álom most teljesült. Köszönet érte az mv-agusta.hu-nak, akitől a tesztmotort kaptam.

Talán azzal kezdeném, hogy pár sarok után vissza akartam vinni, hogy ez egy hibás motor, nem fordul. De csak elmentem vele az első kútig, hogy ellenőrizzem a guminyomást. Úgy tippeltem, kb 1.5 bar-ra van fújva, de nem, minden rendben volt. Ez akkor ilyen??? Igen ez ilyen, szétrázza a vesédet, kiba mód megdolgoztat minden méterért! A digó utakon azért más lehet a helyzet, de itt minálunk a jó út ritka kincs, ugye. Szóval gumi rendben, tank teli, kezdjük a nyuggereknek való Rain mappingal az ismerkedést. Ez ugye a leg-leg-leg fojtottabb beállítás, csúszós útra.

img_0125.JPG

Lehetne Pusztító is a neve.

Az idő csodás volt, T5 nap is volt, szóval a Mekitől indultunk Tardosra, egy rövidebb kanyart terveztem, Aggtelek majd a következő körben lesz. Mire odaértem, azzal már tisztában voltam, hogy ez a bringa nem puhapöcsűeknek való!!! Na ezért nincs pocakjuk az MV-seknek, mert ezen tényleg folyamatosan melózni kell. A Rain mód annyira volt barátságos, mint egy fúrógépbe fogott drótkefe. Viszont volt gyorsváltó amit imádtam, de a váltókart meg utáltam, mert nem a nagylábujj felső percéhez eset, hanem pont a bütyök részhez, minden váltás fájt kicsit. Fordulni nem szeret(hogy is szeretne 200-as hátsó gumival), rendesen bele kell nyomni a kanyarba, de aztán ráéreztem az ízére és nem sok majrécsík maradt a nap végére.

img_0079.JPG

Before...

img_0097.JPG

After...

img_0077.JPG

A méretbeli különbségek. Akkora mint egy 250-es, és mekkora meglepetést okoz...

A Szentendrei út megint állt, a keskenysége miatt remekül elfért a sorok között. Pomáz és Dobogókő között jó az útminőség, na itt kiba jókat karcoltam vele. Aztán Esztergom felé már botrányos az út, Feri a Ktm-el meg Oli a Bömössel elhúzott a francba. Na ja, a piac két leg "szarúttűrö" motorjain ültek. Esztergomnál váltottam Sport módra, de ezt én inkább Drift módnak hívnám, folyamatosan riszálta a seggét. Visszaváltásnál is!! A gyorsulás elképesztő!!!! 170 kiló, 125 paci, de a fordulatszámmérő 17000-ig van skálázva, olyan hangokat ad ki magából, hogy ezt én árusítanám külön is!!! Egyébként a blokknak olyan a hangja alapjáraton mint a szárazkupplungos Ducatinak, pár csavar tutira bele van esve. De elforgatva olyan szörcsögős mechanikus hangja van, mint egy versenymotornak. Na igen, a vér nem válik vízzé, erre még Ago is csettintene a nyelvével.

Szerettem volna túlélni a napot, átkapcsoltam Normál módba. Na ne higgyétek, hogy most "hátradőlhettem", alig érezhető változás a két üzemmód között. A Tát-Tardos út már megy séróból a Hondával. Hát most újra tanultam az egészet, totál másképpen kellett menni a Dragsterrel, mint eddig bármivel. Az MT 10 is megjárta ezt az utat, de most minden más volt. Nem fekszik rá az ívre magától, kajakra bele kel nyomni a kormányba a tiszta fordulásért. De ha elkapta, akkor már szépen, tisztán lehet karcolni. Egyébként most mentem először Pirellivel szerelt motorral, hát nem ájultam el tőle. Az első már elég kopott volt, a hátsó újszerű. Nagyobb tempónál hintázott is, meg pattogott is a vas, tehát puha és kemény volt egyszerre, lehet hogy a futóműre ráfér egy nagyszervíz.

img_0089.JPG

El-ké-pesz-tő a hang ami kijön a 3 csőből. Is...

Visszafelé megálltunk Szentendrén fagyizni, na ez az igazi vadászterülete, mindenki megbámulta, mintha UFO-t látnának. Volt aki csak félve sandított rá, volt aki tátott szájjal nézte, ilyenkor nő a melle az embernek!

img_0096.JPG

Nekem hiányzik a feneke. Elrontották az esztétikát az igazi Brutale-hoz képest.

A nap végén fáradtan, de rengeteg új élménnyel gazdagabban tértem haza. Elkezdtem keresni az apró finomságokat, a márka arról híres hogy tele van ilyesmivel minden motorjuk. Találtam is bőven, például a guminyomás értékeket a japók a hátsó kerék környékén jelzik, az MV az első teló jobb szárára írja. Vagy az ülészár például a váltókar előtt van a vázba rejtve. Minden apró helyre tettek valamijen márkajelzést, vagy tipus megnevezést. A kormánnyak, a sztender, de még a felnicsík is emblémázott!

img_0088.JPG

Olasz zászlóban a Dragster felirat.

img_0121.JPG

A guminyomást elől keresd.

img_0118.JPG

A bukógomba és a sztender is kapott márkajelzést.

img_0120.JPG

Hogy a gumis is tudja mit szerel.

Vasárnap reggel elmentem fotózni, szerencsémre találtam eg hosszú egyenest(forgalom elől elzárva), ahol gyorsulási tesztet lehetett csinálni. Na ez az igazi vadászterülete, piszok jól gyorsul, 221 kmh-ig bírtam a szélnyomást, akkor tettem 6.-ba! 3.-ban még simán emelte az elejét, pedig teljesen ráfeküdtem a tankra! A gyorsváltónak itt volt igazi létjogosultsága, villámgyorsan lehet felfelé pakolni a sebességeket. NAGGYON KIRÁLY MÓKA VOLT!!!! 

2017-04-02_1.png

A benzint azt nagyon szereti, nem tudom mennyit eszik, de az biztos hogy sokat! Benzin műszer nincs, én háromszor tankoltam a kb. 300 kilométer alatt. Najó, nem üres tankal adtam vissza vasárnap délután... Egyébként a műszerfal informatív, sokat tud, csak nem igazán lehet napsütésben leolvasni. Fokozatjelző is van, köridőmérő, hőmérsékletjelző, de a benzinszint jelző kimaradt. Tankolj minden kúton, legalább pihensz kicsit.

img_0107.JPG

A legjobban a C (custom) beállítás tetszett.

img_0104.JPG

img_0093.JPG

Én nem vagyok nagydarab, de leginkább a Feri mérete illik rá.

img_0099.JPG

Tomit felpajszeroltuk hátra a móka kedvéért. Hát ez így tényleg röhejes!

img_0124.JPG

Jó ötletnek tűnt bemenni fotózni egy paintball pályára, de nem jártunk sikerrel. Talán megijedtek a hangjától.

Vasárnap délután visszavittem Agustát. Másfél napnyi motorozás után le kell vonnom a tanulságokat. Az élmény maradandó, az tuti. Csak és kizárólag kemény tökű legénynek való egy ilyen vas! Mint mondjuk Crocodile Dundee. Szikár de izmos, szimpatikus, de egy krokodilt puszta kézzel elintéz, ilyen lehet egy Agustás. A hangja, a gyorsulása, a látványa hanyatt lök, de iszonyú sokat kell melózni vele. Ráadásul a Dragster formavilága nagyon nem jön át nekem, egy "sima" Brutale sokkal szebb, nekem még mindig az a formai etalon. Ennek egyszerűen hiányzik a segge, pedig minden motoromnál az az első dolgom, hogy lecserélem a rendszám tartót egy rövidre. De ez olyan csonka így, Jennifer Lopez is csak eredetiben az igazi, ha leműtenék a fenekét nem kéne. Persze ez az én véleményem, lehet hogy sokaknak így tetszik, hiszen csak a Dragsterből van vagy négy variáció, ha a kutyának se kéne nem gyártanák. De én az eredeti formára szavazok. 

img_0112.JPG

Az eleje bitang jó sűrű...   (ja és a fék. Na az odabasz rendesen)

img_0111.JPG

...a hátúlja csonka.

Részleteiben szépen kidolgozott, nagyon ütős blokkal és fékkel, furcsán viselkedő futóművel, brutál jó hangal, kényelmes(meglepően) vezetőüléssel, egészében nagyon egyedi vassal volt dolgom. De az egyediséggel nagyon sok kényelmetlenség jár, igazi márka megszállottnak kell leni, hogy szeretni lehessen. De nagyon kipróbálnék egy Brutale 1090-t is, négy hengerrel, azért csak az az igazi BRUTALE!!!!!!!

1090rr.jpg

Van kérdés?? Én kérek elnézést...

Vigyázzatok, a hétvégén csak a Brembok tudtak megmenteni egy Kalos támadásától, kiszabadultak a tél után a mazsolák az útakra, velünk együtt! Nem jó párosítás....

Sziasztok: a Mágus.

 

 http://mv-agusta.hu/

 

Szólj hozzá

MV AGUSTA Brutale 800 Dragster Teszt