2016. okt 21.

YAMAHA MT 10 teszt.

írta: Misi Mágus
YAMAHA MT 10 teszt.

Márpedig a Transformersek léteznek!

Sziasztok.

Megvolt az első Yamaha teszt, és mindjárt a csupasz csúcsmodell került hozzám. Elolvastam az összes eddigi teszteket(kapott hideget-meleget), nagyon kíváncsi voltam nekem milyen arcát mutatja.

dsc07189.JPG

MT 10 Race Blue.

Kezdjük is az "arcával". Nekem nagyon bejön ez a technós-transformers stílus. Már a nagy Z is tetszett, de ez űberbrutáljó!!!! A tesztmotoron volt gyári extra szélvédő, hasznos holmi ilyenkor, és még tetszik is.

transformer_1.JPG

Talán innen jött az ötlet. De bele lehet látni Wall-e-t is.

A formánál maradva, nem találtam gyenge pontot, minden részlet jól kidolgozott, a kipufogó is jól néz ki, pedig pár éve még az FZ 8 "érdekes" volt.  A tank is ütős forma, és abszolút kényelmes a lábaknak. A kényelem egyébként megdöbbentően jó, a kormány-ülés-tank hármas tökéletes az én 180 centimhez. A lábtartók már nem annyira, de azokat valamiért lecserélték. Talán valamelyik kolléga leamortizálta a gyárit. Kényelemből ide kapja az egyetlen fekete pontot, az új lábtartó totál betakarja a sztender tüskéjét, a kihajlításhoz kaparásztam a csizma sarkával. De ez nem gyári cucc, az eredetivel semmi gond. 

2016_oktober_006.jpg

Ennyit látni az ülésből. 

Az ülés kényelmes, a huzat is jóféle tapadós, 100 kilométer után se fészkelődtem rajta. A kapcsolók precízen működtek, például a  tempomatot imádtam!!! Ugyan csak a próba kedvéért kapcsoltam be, de könnyen ösztönből lehet használni, és hosszú úton nagyon jól jön. A fénykürtnek nincs külön gombja, a helyén a menü lapozó gombja van.

2016_oktober_019.jpg

2016_oktober_009.jpg

Fénykürt helyett select. A fényváltóval lehet villantani. A kuplungkar nem állítható. Kár....

És volt rajta a nagy  kedvencem, a GYORSVÁLTÓ!!!!! Ugyan csak felfelé és extraként, de remekül működött, érezhető hogy gyári cucc. 2017-től széria lesz. A váltó tökéletesen tette a dolgát, viszont a kuplung érdekesen működött, gyakorlatilag 1 azaz egy milliméteren történtek a dolgok. Mint egy kapcsoló, ki vagy be, ezt bizony nehezen szoktam meg. Ez azért nem vicces, mert ha kicsit is nem figyelsz oda, vagy lefullad vagy egykeró. Egyébként inkább egykerékre áll, hiszen egy 160 lóerős vaddisznóról beszélünk, ami az erejét vaddisznó módra is adja le. Lehet hogy puhapöcs vagyok, de a kipörgéségátlót 3-as fokozatban hagytam végig. Mondjuk a 10 fok körüli hőmérséklet nem igazán kedvezett a huligánkodáshoz. Viszont van három fokozatú üzemmódkapcsolója, ami valahogy így néz ki: standard = vaddisznó, A = veszett vaddisznó, B = elborult elméjű veszett vaddisznó. Nyugdíjas trotty állása nincs. A motor hangja hátborzongató, a viselkedése inkább a V 2-es izombringáké, tudja rángatni a láncot ha nem váltottam vissza időben. Viszont oda kell ám figyelni, simán gázra emeli az elejét 3-asban is, ha nagyobb gázt adtam. A Bestia ehhez képest olyan mint az olvadt vaj! Ezt a bringát csak rutinos pilótáknak ajánlanám. A futómű először furcsának tűnt, de a nap végére alig maradt majrécsík a 190-es hátsó gumin, szóval jól összeszoktunk. Ja, gumi. Kicsit fintorogtam a Bridgestone gumikon, de ez a Hypersport papucs már egy másik mozi az általam használtakhoz képest. És szériában van kormány lengéscsillapító, elektromos vezérléssel. 

 

2016_oktober_042.jpg

Tapadt a hideg aszfaltra, mint a légypapír.

A fék úgy jó ahogy van, a hátsónál elég sokat melózott az ABS, de azt is a hideg számlájára írom. 

2016_oktober_017.jpg

Ez bizony Profi cucc.

Persze a teljesítménynek ára van, szereti a benzint nagyon. Nekem 7.5 literes átlag jött ki a 300 kilométeres tesztre, nem kevés, de számomra nem is dráma. Mondom, ISZONYATOS erő van benne! Olvastam olyat, hogy nehezen tankolható, én ezt nem tapasztaltam. A műszerfal nagyon informatív, és kezelhető a bal oldali kapcsolókkal. Van fokozatjelző, viszont nincs(vagy én nem találtam meg) külső hőmérséklet jelző, és a benzinnel még megtehető távolság. Azt pedig végképp nem értem mire gondolt a japó a benzinműszer tervezésekor, a felső rész csak egy kocka, aztán fél alatt három. Teletankoltam, aztán negyed óra múlva felet mutatott a műszer. Ennyire azért nem zabál, egyszerűen rossz konstrukció. Szépen olvasható, nem tükröződik, pont jó szögben van megdöntve.

img_3629.JPG

Széria szerelvény a 12 voltos csatlakozó, jó helyre is tették. (bal alsó sarok)

img_3657.JPG

Biztos nem véletlenül van itt.

img_3640.JPG

Az ülészárat kerestem egy darabig. Pedig ott van...

img_3637.JPG

Ide már a sebkötöző csomag nem fér be.

A Budakalászi benzinkúton összefutottam egy márkatárssal, egy napos volt a bringa. Erre mennyi az esély???

dsc07206.JPG

Katalizátor OFF!!! Retteneteset szólt!!

dsc07212.JPG

Két dudás. Eső előtt egy percel.

Péntek délben hoztam el Törökbálintról, rögtön egy jó kis csúcsforgalom tesztel indítottam. Remekül boldogult a sorok között, jól eltalálták a súlyelosztást, a szélességet, az egyensúly tökéletes, a tükör viszont ezen is csak kötelező tartozék. A gázreakciók félelmetesek voltak, a kuplung ugrott, szóval rendesen izzadtam mire hazaértem. Szombaton Lalival toltunk egy Tát-Tardost, visszafelé a Lepence-Szentendre útvonalon jöttünk, tökéletes kanyarvadász. A műszerfalon jelzi egy ikon mikor kéne váltani, és kivillan az ECO felirat ha spórolósan mész, jó ötlet. Van csúszókuplung, simán visszadobhattam egy fokozatot kanyar előtt, nem csúszott meg a segge. Az árnyékos részeken a lámpa fénykévéjét is láttam, tehát valószínűleg jó lehet a fénye sötétben. Szerettem volna egy "Budapest by Night" kanyart csinálni, de az eső keresztbe tett.

dsc07194.JPG

Kislányoknak nem ajánlott!!

 

dsc07201.JPG

Minden pontja futurisztikus. Az SV már retró bringának néz ki mögötte.

img_3680.JPG

A műszerfal alatti kábel káosz. 

img_3678.JPG

Innen nézve már rend van. A kormány kónuszos.

img_3662.JPG

Seggből is erős. A lámpa két oldala simán kiadná az indexeket. A rendszámtartó már nem eredeti.

Nézzük a végkövetkeztetést. Nekem ez már túl sok lóerő, kéne rá egy vén trotty menet program is. Imádtam a váltóját, utáltam a kuplungját. A hangja szuper, az ereje viszont félelmetes. A fék és a futómű tökéletes. A kényelem elképesztő, osztályon felüli, beleköthetetlen, rám van szabva. A műszerfal néhány hiányossága elfogadható, de érthetetlen. A tükör kötelező tartozék, használhatatlan. De azért azt leszögezném, hogy a több márkán is ilyen. A fogyasztás férfias, de például egy Zsigulin edződött biker nem ájul el tőle. A design számomra telitalálat, a fanyalgóknak azt mondanám: hahó ez már a 21. század!!! Telis-tele van minőségi holmival, ami nem tetszett az nem is gyári. Az ára viszont fájóan sok, pár aprósággal 5 milla, ez durva. Viszont ha valakinek van pénz a zsebében, és elég tökös ahhoz, hogy elbírjon vele az vegyen egyet, ennél technósabb japán motor jelenleg nincs a piacon. Mindenki megnézte a hétvégén, a feltűnés garantált. Fasza bringa tökös csávóknak.

Jó motorozást Mindenkinek, sziasztok: a Mágus

 img_3681.JPG

Futómű a felső polcról.

img_3670.JPG

XXL-es hűtő.

img_3632.JPG

"dolgozom"

dsc07208.JPG

Zsír új.

vlcsnap-2016-10-16-16h05m57s499.png

Jól fordul, mondom.

 

 

 

 

Szólj hozzá

Yamaha MT 10 teszt