2015. nov 16.

Honda CB 1000 R. A teszt vége.

írta: Misi Mágus
Honda CB 1000 R. A teszt vége.

Búcsú a Bestiától!

Sziasztok.

Semmi sem tart örökké. Pedig azt hittem hogy a Bestiámat nem űberelheti semmi. De a hosszútávú túra terveimhez mindenképpen egy kényelmesebb vas szükségeltetik. Tökéletes street illegál bringa, de napi 10 órás gurulásokhoz nem jó. A tökéletes megoldás az lett volna ha megcsinálom a CB-t egy igazi hard core naked streetfighterré, és veszek mellé egy XR-t. De sajnos nem én nyertem a lottón, tehát ez a varia nem működik.

novwmber_2015_iphone_252.jpg

"Ha én gazdag lennék..."

 

Most összesítem a két év és a 16500 km tapasztalatait. 8500 km-el vettem, 25000 km-el adtam el.  Meghibásodás: semmi! Szerelőhöz sohasem kellett vinni, az olajcseréket, fékbetét és gyertya cserét megcsináltam én magam. A láncot rendszeresen tisztítottam petróleummal, aztán befújtam spéci sprével, még a gyári beállításon van, talán mégegyszer ennyit kibír.

grossglockner_iphone_165.jpg

Nem veszem félvállról a karbantartást.

 

6000 km-ként cseréltem olajat és szűrőt, Repsol 10w40 Sport, gyári került bele mindig. Olajfogyasztás: semmi! A benzint jobban szerette, de az se gáz: 6.5-7 literrel ment 100 km-t. Gumit kétszer cseréltem hátul, egyszer elől. Mikor a Conti tesztgumik felkerültek, 6500 volt a hátsóban, és kb 10000 az elsőben, ment volna még, de már a Glocknert is végigcsúszkáltam, nem igazán volt tapadása a Bridgestone BT 023 GT gumiknak, ezt a márkát zárójelbe teszem a továbbiakban. Első fékbetétet cseréltem 23000-nál, de még a fele rajtavolt. A hátsó gyári, szinte kopásmentes, pedig én nagy "hátsófékfan" vagyok. Akkut tavasszal kapott egy újat, de csak azért mert 4 éves volt. Egyszer a első teló csúszószárával volt egy kis parám, de semmi hiba nem jelentkezett, és a Koncz Anti barátom (aki igazi motorszerelő mester) is megnézte, de azt mondta nem igényel javítást, csak szépséghiba, ha nagyítóval nézed. A felszerelt extrák is jól működtek, csak a GIVI táskákra nem szabad ráhúzni az esővédőt ha esik az eső, mert jól összegyűjti a vizet és bevezeti a cipzáron át a táskába. A kézvédők jól működtek esőben, a kesztyűk szinte szárazak maradtak. A kipufogó a sportlevegőszűrővel nagyot dobott a teljesítményen, kb 5 plusz pacit saccolok, 6.-ban sokkal nyomatékosabb lett. És a csúcs a sportváltó, vagy az én esetemben nevezzük inkább váltó asszisztensnek! Egyszerűen imádtam, és itt vitába is szállok Dodorral aki az onroad.hu-n jól lefikázza az utcai használatot! Hát nem, nagyon jó cucc, először is óriási élmény, hogy formula-1 szintű érzeted van váltáskor, másodszor tehermentesíted a bal kezed, harmadszor ha utast viszel nem koppan a sisakja a tiéden(szinte nincs billenés váltáskor), negyedszer a haverok álla koppan mikor elhasítasz mellettük, ötödször pedig lusta vagyok kuplungolni meg elengedni a gázt váltáskor. Egy hosszú túrán több száz kuplungbehúzást spórolsz meg. Szóval szerintem kibajó, és kész.

repsol_cb.jpg

Egy olasz haveré a Facebookról.

 

Fékhatásra és futóműre nem lehet panaszom, úgy jó ahogy van, persze a magyar utak néha kifognak rajta. Motorerő tökéletes, kuplungal váltóval sose volt baj, de friss olajjal minden precízebben működik. A műszerfal lehetne jobb, nem is értem mért nem újítja fel a Honda, de igazából a fokozatjelzőn kívül mindent tud. És a végére hagytam a lényeget: a formát. Egyszerűen GYÖNYÖRŰ!!! Annyira eltalálták az olaszok, hogy tényleg nem nagyon van mit lecserélni róla. Az új, trikolór színben az arany felnivel nagyon ütős lett. Vetekszik a Brutale-val, de lehet hogy le is nyomja szépségben. Nem is szépségnek nevezném, hanem inkább "dögösség"-nek. A félkarú hátsó lengőkar, a kerék, a tank, a lámpa, mind-mind jól sikerült formai elem. A tükrök is jól néznek ki, és a 3 centis szélesítővel már látni lehet benne a mögöttes forgalmat. Az ülést áttömettem meg áthúzattam, sokkal jobb lett, de a díszvarrás 10 óra ülés után már nyomott. Ha maradt volna, átvarrattam volna. A kormányt is megemeltem 1.5 centivel, a túraképesség javítására.

cb1000r_008.jpg

Magasabbat nem bírnak el a csövek és a bowdenek.

img_1306_1.JPG

Marco is ilyennel ment utcán.

 

Mindig megnézték, nem egy tucatmotor. Soha nem is lesz az. Óriási rajongótábora van Olaszországban és Brazíliában, a Facebookon van egy csomó ismerősöm onnan. Sokan nem tudják hova tenni, az 1000-es felirat is diszkréten van rajta. Volt olyan hogy kihívott egy Tuonós, gyorsuljunk lámpától lámpáig. Azt hiszem a Tuono 1000 úgy 140 paci körül lehet, szóval szép kihívás volt, de álltam elébe. Hááát, sehol se volt a srác, 4 vagy 5 lámpát végig gyorsultunk, de még úgy se volt esélye mikor ő jobban kapta el a zöldet. A gyorsváltó sokat segített, egyszerűen nem jött össze neki, hogy lenyomjon. Biztos meglepődött, de ott és akkor a Bestia volt a jobb.

cb_1000_r_004.jpg

Részleteiben is szép.

 

Sose hagyott cserben, mindig pöccre indult, semmi rosszat nem tudok mondani rá. De öregszem, kényelmesebb bringa kell a hosszútávú terveimhez. Jövőre körvonalazódik egy 9000 km-es túra, de erről majd később. 

cb1000r_012.jpg

Ekkora tanktáska nem fér el, kisebb kell.

 

A végén egy idézet Gyula bácsitól a fogorvosomtól: "nem azon kell bánkódni hogy már nincs, annak kell örülni hogy volt"!!! Ő ezt a fogakra értette, de milyen igaz itt is! Úgy láttam jó kezekbe került, az első gazdi is nagyon szerette, én is vigyáztam rá, szerintem most is jó sora lesz. Tavasszal talán gurulunk majd egy közöset.

Nem sok van a neten, aki ilyet akar venni csapjon le rá, lehet hogy kult-motor lesz pár év múlva. 

Motoros üdvözlettel: a Mágus.

grossglockner_079.jpg

The Very Best of the Beast!!!!!

 

 

Szólj hozzá

honda motorozás cb 1000 r CB 1000 R teszt