2015. júl 13.

Honda CB 1000 R TESZT. TARTÓSTESZT!!!

írta: Misi Mágus
Honda CB 1000 R TESZT. TARTÓSTESZT!!!

Sziasztok.

Pont két éve vettem a Bestiát, 13500 kilométert mentem már vele. Meghibásodás: 0, zero, semmi!!! Számomra A TÖKÉLETES MOTORKERÉKPÁR!!!! Sokat faragtam már rajta, de ki tudja hol lesz a vége.... Menjünk sorban: nagyon jó állapotban vettem 8500 km-el. A hátsó gumit azonnal cseréltem, egyébként semmi hibája nem volt. Első menetben az ülést csináltattam meg a TommoT műhelyben, nagyságrendekkel javult a kényelem.

evvege_003.jpg

                           

Az első évben csak egynapos gurulások voltak, de az kiderült hogy a kormány lehetne magasabb egy kicsit. Kapott 15 mm-es LSL kormánykiemelőt, magasabbat nem bírnak el a bowdenek és a fékcsövek. 2014-re több hosszú gurulást terveztem(Szlovénia, Zakopane 2X, Csehország) kellett valamilyen táskarendszer, végül a Kappa félkemény szettje mellett döntöttem, most már nyugodtan mondhatom, bevált. Szlovéniában cseréltem az első gumit 14000 km-nél, 18000-nél a hátsót újra. Bridgestone BT 023 GT van elől hátul, nagyon jól tapad, vízen is szépen fut, a GT jelölés miatt tartósabbnak kell lenniük, egyelőre igaznak tűnik.

iphone_066.jpg

 

Így már nagymértékben nőtt a túraképessége, de nagyobb esőben be tud ázni, mindent nejlonzsákba csomagolok, úgy már szárazak benne a cuccok. Egy kis mágneses tanktáskát használok még, abba pont belefér a defektspray, víz, cigi, fényképezőgép, meg pár apróság. Tankolásnál egy mozdulattal levehető, feltehető. Apropó tankolás, a két év átlaga 7 literes fogyasztás. Néha több, néha kevesebb, mindig "az út és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel" megyek, szóval a 7 literrel elégedett vagyok. Tavaly év végén még kapott egy átalakított gyári kipufogót, de nem volt tökéletes, viszont most a nyáron betettem egy K&N sport levegőszűrőt és most brutál jó lett az összhang! Sokkal nyomatékosabb, alig kell visszaváltani, és mintha kevesebbet is enne. Nagyon pöpec a hangja, nem túl hangos de sokkal "komolyabb", érzetre legalább 10 pacival több van most benne.

k_n.jpg

 

Tavasszal kapott két kézvédőt, az eső ellen tettem fel, de szerencsére az idén nem sokszor esett, de ha igen a kesztyűm mindenképpen szárazabb maradt, szóval az is bevált. Van benne ledcsík, pont rímel a gyári helyzetjelző színével. 21000-nél eljött az idő az első fékbetétek cseréjének, gyárit raktam be, tökéletes. A SHOX-nál vettem két tükörszélesítőt, és mostmár  lehet látni mi történik mögöttem.

acerbis-0017564_090_1.jpg

Ja igen tavasszal kapott egy típusspecifikus gyorsváltót, ISTENKIRÁLY, csak ajánlani tudom!! Eddig is nagyon bírtam, de a múlthéten az Euroringen mutatta meg igazán mit ér. Eltűnt a majrécsík végre, megkopott a lábtartó pöcök és a csizmakoptató is, ez már nagyon hiányzott!! Jó buli volt, nem utoljára jártam ott az tuti!!

iphone_3_006.jpg

A hónap végén megy a T 5 a Glocknerre, elvileg minden tökéletes a Bestián, ha visszajöttem pont ideje lesz a következő olajcserének, és kap új gyertyákat is. A lánc még mindig újszerű, kíváncsi vagyok meddig bírja, mondjuk az igaz hogy rendszeresen tisztítom petróleummal, és Motul spray-vel fújom 500 kilométerenként.

Összefoglalva: enyém a világ legjobb motorja, ha valaki ilyen típust akar venni, ne habozzon egy percet sem! Nem sok eladó példány van, aki megvette nem nagyon adja el, ma például mindössze kettőt találtam a hasznaltauto.hu-n. 

iphone_3_005.jpg

                                           Ő TÖKÉLETESSÉGE!!!!

Remélem nem tűnik ömlengésnek ez a sok dicséret, hiszen mindenkinek más a kedvence, de szerintem hasonlókat tudnátok írni a saját motorjaitokról.

Sok gondtalan kilométert, sziasztok: a Mágus.

 

Szólj hozzá

teszt honda CB 1000 R teszt