2015. júl 07.

KAWASAKI Z 300 TESZT.

írta: Misi Mágus
KAWASAKI Z 300 TESZT.

Városi huligán.

Sziasztok.

Újabb motort kaptam tesztre a Kawasakitól, a kis Z-t. Ezer éve nem ültem ilyen kis bringán, nagyon kíváncsi voltam milyen lesz. Két napot motoroztam vele, az első nap csak vigyorgás volt, a második nap volt vicsorgás is. Kezdem is.

z_300_005.jpg

       A design nagyon ott van!

Brutál jól néz ki ez tényvalóság! A nagy Z formavilágát látod egyből, nincs is kismotor érzés még ráülve sem. A 140-es hátsó gumin mondjuk látszik, hogy nem egy erőgyár van előtte, de például Oli CB 1100-as Hondáján is ekkora gumi van. A lámpa, a tank, az ülés, az idomok, mind megállná a helyét egy 600-as bringán is. A tesztmotorra feldobtak egy vagány Bódis dobot, akkorát szól mint egy ház!! Kulcs elfordít, pöcc-röff indul a kicsike, kár hogy a vízhőmérő lemaradt a műszerfalról, viszont a fokozatjelző nem hiányzott, nagyon eltalált a váltó karaktere. 1-be rakva nincs rántás, csattanás, vajpuhán veszi a sebességeket, sőt azt kell mondanom, ilyen finom váltót én még nem használtam soha. Fel és le is tökéletesen működik, szuper! Mekkora zsuga lenne erre tenni egy gyorsváltót?!?!

z_300_002.jpg

                   Hatgangos remekmű.

A súlya (170 kiló) abszolút nem érezhető, könnyen lehet tologatni, forgolódni vele. Budafokon vettem át, rögtön keresztül kellett jönnöm a péntek délutáni csúcson, szinte élveztem a szlalomozást a Hungárián. Keskeny, könnyű, agilis, és jól hallható. A tükrök ezen is remekül használhatók, akár a nagy Z-n. Lehet, hogy minden Kawára ilyen jó tükröt tesznek? Az M 3-ra érve végre meghúzhattam egy kicsit a gázt, meglepően jól ment. 

z_300_039.jpg

     Cafe Racer 1.

z_300_028.jpg

     Cafe Racer 2.

Másnap korán reggel megtankoltam 100-as benzinnel és elmentem egy rövid Nógrádi kanyarra. Remekül ment az M 2-es úton, egyesfutásból 5-ös! A Vác feletti kanyarokat nem lehetett olyan sebességgel venni mint amit megszoktam, 100 fölött nem szeret fordulni, az első futómű már gyenge ilyen tempónál, és a gumik is gyengén muzsikáltak. Viszont a Bánki tó környéki kanyarokban nagyon virgonc volt, végig fülig ért a szám. Sikerült egy végsebesség tesztet is csinálni, a tankra hasalva óra szerint 164 a vége! Azért az nem semmi!! Egész napra sok dolgom volt, szóval bezárt a mókagyár, viszont vasárnapra terveztem egy rendes túrát a barátaimmal, nagyon vártam, hogy bizonyít "élesben".

Hajnalban bementem Pestre lőni pár képet, ezt a programot ne hagyjátok ki, egész más arcát mutatja a VÁROS vasárnap kora reggel. Nevezetességeket néztünk a kis Z-vel, Vidám Park, Hősök Tere, Opera, Óriáskerék, Ferrari szalon, Maserati szalon.

z_300_036.jpg

     FERRARI-KAWASAKI.

z_300_042.jpg

     MASERATI-KAWASAKI. 

 

z_300_022.jpg

                   VIDÁMPARK!

 

z_300_029.jpg

     Az olaszok 30 éve is tudtak valamit a designről.

                  

Remekül viselkedik a városban, de a kipu egy "kicsit" hangosnak tűnt. Mivel szinte csak én voltam az úton, nem volt forgalom zaj, visszhangzott rendesen. Ittam (volna) egy kávét is, aztán elindultam a meeting pointra a Mekihez. Oli már ott volt, Laci is befutott pár perc múlva. A kis Z nem nézett ki bután a két nagyvas között, teljesen felnőttes benyomást keltett.

z_300_043.jpg

      Barátok közt.

Megbeszéltük az útvonalat, Esztergom-Tardos-Esztergom-Letkés-Kemence-Berkenye, a végén egy jó ebéddel zárunk a Szent Anna fogadóban. Kb 250 kilométer, ebben a hőségben nem is kell több. Meglepően sokan mentek Dobogókő-Esztergom felé, és azért egy 38 lóerős motorral meg kell tervezni az előzéseket. De a motor nagyon készségesen pörög fel, a váltó is szuper, jópofa volt átkelni a Pilisen. A szűk hajtűkben viszont meg-megcsúszott, az IRC gumi nem igazán tapadt. Tát volt a következő helység, innen Tarjánig nagyon jó az út minden szempontból. Jó tempós kanyarok vannak, na itt elfogyott a kis Z futóműve, az eleje beszitált, a feneke meg csúszkált, de ki akartam tapasztalni a határait. A seggem már nagyon elzsibbadt mire megérkeztünk a Kemencés fogadóhoz, a fejem zúgott a hangjától, jó volt leszállni.

z_300_044.jpg

                   ITT az MZ  a legkisebb.

Ittunk egy limonádét, vigyorogtunk egy kicsit, aztán indultunk visszafelé. Sokkal óvatosabb tempót diktáltam, de a gumik így is megvicceltek párszor. Milyen lehet ez esőben?? Viszont a fékek prímán működnek, a hátsó nagyon hatásos. Kemence felé olyan az út mint a hullámvasút, ha elég jó a tempód lehet repülni egy kicsit. Na ezt csak egyszer játszottam el, a landolásnál ugyanis nagyon beszitált az eleje. A kipufogót is egyre hangosabbnak hallottam, visszavettem a tempóból megint. Mire megérkeztünk az ebédhez, nagyon jó volt leszállni róla.

Ebéd után teli hassal indultunk haza, most már tényleg tatás tempóban. Már csak azért is, mert igaz a hír, telepítik a fix kamerákat! Például Katalinpusztán, fotóz előröl-hátulról. Köszi dobozos!!! Vácon megálltunk tankolni, a fogyasztása nagyon baráti, 4 liter, pedig kapta az ívet rendesen. Itt elköszöntünk egymástól, én pedig szép nyugisan hazajöttem. Bő 300 kilométert mentem aznap, jó volt sztenderre tenni a tesztalanyt.

z_300_001.jpg

     A hír igaz, itt a bizonyíték.

Másnap visszavittem Budafokra, összesen közel 500 kilométert tettem bele, az óra átfordult a 4000-en. Most le kell vonnom a végkövetkeztetést, íme. Ha suhanc koromban ilyen motorokkal mehettünk volna, a seggünket a földhöz vertük volna. Ez a kis gép távoli galaxisra van az akkori 250-350-es motorokhoz. A mai srácok nagyon szerencsések. hogy ilyen bringákkal tanulhatnak motorozni. Nekem talán azért tetszik nagyon, mert most éreztem azt, hogy többet tudok mint a motor. Az 1000-est tisztelni kell, hiszen sokkal erősebb mint én. Az egy oroszlán, ez egy kölyök. Tud szemétkedni, meg ennek nagy a pofája, de alapvetően aranyos, szerethető. 

Nézzük a pozitívumokat: ütős kaszni, marcona pacek, jó fékek, prémium váltó, baráti fogyasztás, nagyon jó blokk.(100-as benzinnel még jobb!)

z_300_015.jpg

                  Az a nézés...

z_300_013.jpg

                  Barátságos erőmű.

A negatívumok: gumi-gumi-gumi!!! A gumi nagyon tré, IRC Tajvan, szerintem kuka. Az első futómű tempósabb kanyarokban gyenge, a sport kipufogó túl hangos, hosszútávon kényelmetlen. 180 cm magas vagyok, valószínűleg 170 cm-nél már más a helyzet.

z_300_006.jpg

                  Ezt az út győzi le.

z_300_007.jpg                  Nagyon ütős, de túlontúl hangos. 

Összességében  az a véleményem hogy a blokk sokkal többet tud mint a futómű és a gumik. Ha az enyém lenne tuningként kapna egy gyorsváltót, két tuti gumit, meg egy kis teleszkóp erősítést. Na akkor aztán igazi rosszcsont lenne a játszótéren, igazi oroszlánkölyök!!! Tökéletes partner városban, egy kis Pilisi huligánkodás belefér, de hosszabb túrákra nem való. Ebben a kategóriában nem túl nagy a kínálat Magyarországon, nagyon jó választás lehet egy fiatal srácnak (vagy csajszinak), hogy megtanuljon motorozni.

z_300_016.jpg

                  Egy vízhőmérő még jó lenne.

z_300_049.jpg

                               "Bevizsgált" jármű.

Üdv Mindenkinek, sziasztok: a Mágus.

 

Szólj hozzá